Compania, care face parte din grupul News Corp, a discutat pana acum cu Universal Music, Sony BMG, Warner Music si EMI, potrivit unor surse citate de Financial Times.

In timp ce anumiti directori au caracterizat tratativele de acest fel ca fiind preliminarii, altii au marturisit ca acestea au decurs bine si chiar au avansat. MySpace a refuzat sa comenteze asupra acestor zvonuri, la fel si casele de productie.

Un obstacol in calea celor de la MySpace l-ar putea constitui nevoia de a rezolva un proces inca in derulare cu cei de la Universal Music. Acestia din urma au dat in judecata MySpace in noiembrie 2006, acuzandu-i de furt, prin permiterea utilizatorilor de a copia cantecele si videoclipurile pe paginile personale fara a cere permisiunea. Cele doua parti se pare ca s-au pus de acord pentru a cadea la o intelegere, conform surselor apropiate companiei.

Daca fuziunea va avea loc, News Corp s-ar alatura celor de la Amazon.com, Wal-Mart si unui alt grup de competitori care incearca sa detroneze suprematia Apple pe segmentul de muzica online prin magazinele iTunes.

Spre deosebire de iTunes, serviciul celor de la MySpace se va concentra in jurul publicitatii. Utilizatorilor li se va permite sa asculte muzica gratis, dupa cum afirma sursele apropiate ale firmei. MySpace va vinde astfel spatii publicitare bazate pe trafic. Servicul va include, totodata, o modalitate de a cumpara cantecele si de a le downloada ulterior, accesand un anumit link.

Citeste si:

Mai multe companii, printre care si Spiral Frog, Last FM, Qtrax si Imeem, incearca sa construiasca un sistem de a asculta muzica, serviciu asistat de publicitate. Companiile de inregistrari au venit in ajutorul acestora fiindca sunt de parere ca asa se va sustine licenta produselor pe care utilizatorii le platesc si pentru ca ei spera ca, astfel, vor face mai usoara munca utilizatorilor de a descoperi muzica noua, ceea ce va duce, in final, la vanzari mai mari. Pana acum, rezultatele au fost diverse.

In orice caz, nici unul dintre aceste servicii nu beneficiaza de marimea MySpace, care are 110 milioane de utilizatori. Noul serviciu va determina nominalizarea caselor de muzica ca si parteneri, dandu-le drepturi egale.

Pana in acest moment, dorinta muzicala a MySpace a fost de multe ori limitata in a promova artisti, majoritatea dintre acestia avand propriile lor pagini de promovare pe site.

MySpace este un site de socializare foarte popular, avand sediul in Beverly Hills, California, ce ofera utilizatorilor sai posibilitatea crearii unei retele internationale de prieteni, profiluri personale, bloguri, grupuri, fotografii, muzica si videoclipuri.