Piata de publicitate online din Noua Zeelanda a atins in 2007 pragul de 135 de milioane de dolari (87,5 milioane euro), potrivit unui studiu sustinut de IAB.
Sumele alocate pentru advertisingul online in Noua Zeelanda reprezinta 5,8% din cheltuielile totale de media, conform eMarketer.

Astfel, serviciile Interactive se situeaza pe al cincilea loc in cele mai folosite canale de publicitate, dupa ziare, care detin 35,4% din cheltuielile pe media, TV cu 28%, radio – 11,7% si reviste -10,9%.

De asemenea, in Romania, sumele dedicate de clienti campaniilor pe Internet sunt, in continuare, incomparabile, ca suma, cu cele alocate mediei traditionale.

Cu o populatie de patru milioane de locuitori, Noua Zeelanda a inregistrat in martie anul trecut un numar de 1,9 milioane de utilizatori activi ai Internetului, releva studiul organizat de comScore in martie anul trecut.

In iunie 2007, populatia online din Noua Zeelanda a atins 3,2 milioane de utilizatori, cunoscand o crestere de 285%, comparativ cu 2000, conform Internet World Stats.

In Romania, care are o populatie de 21 de milioane de locuitori, publicitatea online va creste cu peste 50% anul acesta. In 2007, piata de publicitate online din Romania a fost estimata in jurul cifrei de 10 milioane de euro, potrivit unui studiu efectuat de Deloitte Touche Tohmatsu.

Publicitatea online se va confrunta cu multe provocari in 2008, la nivel global, datorita adversitatii exprimate de catre consumatori, precum si a normelor de reglementare, conform Deloitte.

Desi sumele investite in publicitatea online din Noua Zeelanda sunt mici, se asteapta o crestere destul de semnificativa pentru 2008 si chiar pentru urmatorii ani, in acest domeniu, declara Mark Evans, CEO al IAB Noua Zeelanda.

“Cu siguranta, piata publicitatii online s-a extins in ultimul timp in comparatie cu ultimii ani, lucru demonstrat de aceasta cercetare, care este una dintre cele mai complete referitoare la advertisingul online”, a opinat Evans.

Noua Zeelanda este foarte bine dezvoltata pe piata de e-commerce, 61% din populatia adulta a acestei tari facand cumparaturi online in fiecare luna pe parcursul anului 2007, conform unei cercetari a grupului Nielsen.

Publicitatea clasificata din Noua Zeelanda detine cele mai multe procente ale advertisingului online – 44%. Display advertisingul inregistreaza 33% din totalul investit in publicitatea online, pentru ca serviciile online ce tin de cautare sa primeasca 24% in 2007.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri