Profesorul Richard Scase spune despre sine ca se bucura de un dublu avantaj – nu doar „preda”, ci si „face” afaceri. Este o pasiune pe care i-a insuflat-o tatal sau, inca din copilarie. Astazi, Scase s-a mutat la „masa” greilor din business, fermecind audiente din lumea intreaga cu mecanismele sale de gandire si pasiunea pentru analiza. „O expunere inspirata, incredibil de energica”, „o perspectiva foarte diferita”, „ne-a intrecut asteptarile”, „pasionant”, „impresionant”, „un extraordinar speaker pe care l-am vazut pana acum” – sunt cuvinte pe care le rostesc adesea participantii la prelegerile sale.

Care au fost cele mai importante experiente personale si profesionale care v-au ajutat sa deveniti persoana care sunteti astazi?

Experientele din copilarie au fost foarte importante pentru mine. Tatal meu avea o mica afacere si intreaga viata de familie era organizata in jurul nevoilor acestei afaceri. „A gindi ca un om de afaceri” a fost intotdeauna pentru mine o a doua fire. Orice discutie pe care o aveam in jurul mesei, la cina, se referea la explorarea de noi posibile oportunitati de business. Sa cresti in interiorul unei firme mici este o experienta care te va ajuta toata viata. Te ajuta sa fii plin de resurse, creativ si sa cauti in permanenta noi oportunitati. Iti creeaza o alta perspectiva de viata. Aceasta este trasatura pe care am remarcat-o la majoritatea antreprenorilor de succes pe care i-am intilnit. Cresterea afacerilor lor reflecta dorinta de implinire personala si psihologica. Nu este vorba doar de a face bani.

Care au fost persoanele care v-au influentat sau v-au impresionat cel mai mult?

Tom Peters a fost intotdeauna pentru mine o mare sursa de inspiratie si sunt extrem de emotionat ori de cite ori am ocazia sa sustin o prezentare alaturi de el. Sunt, de asemenea, un mare admirator al lui Jack Welch, fostul CEO al grupului GE. Imi place abordarea lui simpla, rationala si refuzul lui de a tolera oamenii prosti.

Ii admir de asemenea si pe antreprenori, pentru riscurile pe care si le-au asumat ca sa lanseze o afacere. Se imprumuta punind ca garantii propriile case si risca, la propriu, totul pentru credinta pe care o au intr-o anumita idee de business. Niciun om din lumea corporate si niciun functionar public, oameni care primesc un salariu frumos si o pensie confortabila, nu pot nici pe departe sa aprecieze sau sa inteleaga asta.
Ceea ce este cu adevarat antrenant in Europa Centrala de astazi este ca din ce in ce mai multi tineri barbati si femei vor sa isi inceapa propria afacere.

Pe linga cariera academica, v-ati implicat activ si in afaceri, infiintind doua companii.....

Citeste si:

Prima companie era in domeniul media, iar a doua – un serviciu on-line care furnizeaza materiale pentru programe de dezvoltare a abilitatilor de corporate management. Am avut de invatat din ambele afaceri.

Fondatorul trebuie sa aiba o viziune clara asupra viitorului afacerii, bazata pe o cercetare detaliata de piata. Care va fi nisa ta de piata si USP-ul (Unique Selling Proposition / Point) nu doar astazi, ci si pe viitor? Pietele se schimba si la fel se schimba si asteptarile clientilor si reactia competitorilor.

Repere profesionale

Autorul a peste 20 de carti, profesorul Richard Scase este unul dintre cei mai importanti vizionari ai mediul de afaceri international.
Cea mai recenta lucrare a sa, Global Remix, analizeaza impactul tendintelor globale din punct de vedere tehnologic, economic, demografic, cultural, politic si social, atit la nivelul afacerilor, cit si individual.

Revista britanica Personnel Today l-a inclus, recent, in topul primelor zece personalitati care au avut cea mai mare influenta asupra managementului de personal si resurse umane.

Detinatar al unui premiu European Business Speaker of the Year, Scase a sustinut in cariera sa peste 800 de prezentari in intreaga lume.
Cititi interviul integral cu Richard Scase, in exclusivitate pe www.theinvestor.ro