Google se plaseaza pe prima pozitie in topul mondial al celor mai valoroase branduri, valoarea marcii avansand in 2008 cu 30% fata de anul trecut, la 86 de miliarde de dolari (54 miliarde euro), potrivit unui studiu Millward Brown, citat de The Guardian.
Google a detronat General Electric, brand estimat la o valoare de 71,4 miliarde de dolari (44,9 miliarde euro), pentru prima pozitie a topului.

Pe urmatoarele locuri se claseaza Microsoft (44,65 mld. euro), Coca-Cola (36,6 mld. euro) si China Mobile (36 mld. euro), potrivit topului BrandZ, al Millward Brown.

“Pozitia companiei Google se datoreaza performantelor sale financiare si valorii pe care si-a pastrat-o in timp”, a declarat Peter Walshe, account director Millward Brown.

Primele cinci pozitii au fost ocupate de aceleasi branduri ca in anii trecuti, intrucat fiecare companie a aratat o crestere a valorii sale pe parcursul acestui an, intre 15 si 39%, arata The Guardian.

Valoarea companiei IBM a crescut cu 65% in acest an, la 55,3 mld. de dolari (34,8 mld. euro), ceea ce a dus compania tehnologica mai sus cu trei locuri in topul BrandZ al Millward Brown, pe locul sase.

Apple a intrat pentru prima data in top 10, situandu-se pe locul sapte, cu o crestere masiva a valorii sale (de 123%), de pana la 55,2 mld. de dolari (34,7 mld. euro).

“Cresterea de 123% a valorii Apple s-a datorat, atat produselor inovatoare lansate pe piata, (iTouch, iPhone, Leopard), cat si popularitatii brandului in randul consumatorilor”, a sustinut Walshe.

McDonald's a inregistrat o crestere de 49%, ajungand pe al optulea loc, cu o valoare de 49,9 mld. de dolari (31,4 mld. euro), in timp ce valoarea marcii Nokia a crescut cu doar 39%, ajungand pe locul noua, cu o valoare de 43,9 mld. de dolari (27,6 mld. euro).

Marlboro, cea mai cunoscuta marca de tigari din lume, a fost singurul brand care a scazut in cadrul primelor zece pozitii, de pe locul patru pe pozitia a zecea cu o scadere de 5% a valorii brandului, pana la 37,3 mld. de dolari (23,4 mld. euro).

“Trebuie sa tinem cont de faptul ca aceste evaluari sunt facute la nivel global”, afirma Walshe, explicand de ce intr-o era a anti-fumatului exista, totusi, companii de tigari care se descurca foarte bine si au ratinguri foarte mari.

“Afacerile cu tigari se extind pe piete precum Asia si America de Sud. Numai in partea de vest sesizam un declin al acestei industrii. Iar contributia brandului (la evaluarea brandului) este, de asemenea, foarte ridicata”, a adaugat acesta.

Operatorul de telefonie mobila, Vodafone, a fost catalogat drept cel mai popular brand din Marea Britanie, crescand cu 75%, pana la 36,9 mld. de dolari (23,2 mld. euro).

Millward Brown chestioneaza 50.000 de branduri din toata lumea, si este o agentie de cercetare de piata specializata in advertising, marketing si comunicare, media si cercetari despre branduri, cel mai important studiu al sau fiind BrandZ.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri