Net Info, publisherul online numarul unu din Bulgaria, este controlat de un fond de investitii si de investitori privati. Sanoma Magazines International a cumparat 68% din actiunile grupului si le va propune actionarilor sa ii vanda inca un pachet de 15%. Restul de 17% din actiuni vor fi achizitionate pana in anul 2011. Tranzactia asteapta, in prezent, aprobarea oficialitatilor antitrust din Bulgaria.

Net Info detine site-urile Abv.bg (cel mai popular serviciu gratuit de e-mail din Bulgaria), Gbg.bg (un directory site), Vbox7.com (youtube-ul autohton), si Netinfo.bg (un portal de stiri). In 2007, Net Info a inregistrat vanzari nete de 2,3 milioane de euro. Compania avea, la sfarsitul anului, 127 de angajati.

“Aceasta achizitie este expresia ambitiei noastre de a ne consolida pozitia in online la acelasi nivel la care ne aflam in prezent pe piata de reviste. Prin cumpararea Net Info, reusim aceasta performanta in Bulgaria”, a declarat Koos Guis, CEO Sanoma Magazines International.

Sanoma Magazines International este parte a Sanoma Magazines, divizia de reviste a grupului finlandez SanomaWSOY. Sanoma este lider pe pietele de reviste din Belgia, Cehia, Finlanda, Ungaria, Olanda si Rusia. In paralel cu dezvoltarea businessului din print, grupul se extinde si in online, unde este lider de piata in Ungaria si Olanda.

Divizia romaneasca Sanoma Hearst detine in prezent un portofoliu de noua site-uri, pe care isi propune sa si-l completeze cu noi achizitii si lansari, potrivit Adinei Vasilescu, digital publisher Sanoma Hearst Romania. “Dezvoltarea diviziei online a Sanoma Hearst Romania se bazeaza foarte mult pe suportul financiar si expertiza Sanoma Magazines International. Recent am achizitional 2 site-uri cu potential de monetizare imediata: www.miresici.ro si www.parinti.com. Planul de achizitii online continua in 2008 si este foarte ambitios”, ne-a declarat Adina Vasilescu.

Citeste si:

Consolidare pe piata publicatiilor de lux din Rusia

Divizia ruseasca a Sanoma Magazines International, Independent Media Sanoma Magazines Russia, a cumparat saptamana trecuta 55% din actiunile publisherului local Lux Media. Compania are posibilitatea de a cumpara restul de 45% din actiuni oricand inainte de 2012. Tranzactia va fi finalizata in al doilea trimestru din 2008 si este supusa verificarii din partea oficialitatilor antitrust.

Achizitia consolideaza pozitia grupului Sanoma pe piata ruseasca a revistelor glossy, prin completarea portofoliului cu titlurile rusesti Collezioni (revista de moda) Homes Overseas (revista de real-estate) si Wedding (revista pentru mirese).

Lux Media are 50 de angajati. Fondatorul grupului, Artyom Keand, va ramane la conducerea companiei, din functia de director general.

In Romania, Sanoma Hearst s-a extins pe piata revistelor glossy prin lansarea recenta a revistei pentru femei Marie Claire, ce a urmat lansarilor Esquire si Harper’s Bazaar, din toamna anului trecut.