Potrivit documentului prezentat de Agentia de Strategii Guvernamentale (ASG), valoarea totala estimata a proiectului este de 30.336.000 de lei (fara TVA), adica peste 8 milioane de euro. Durata campaniilor va fi de opt luni, din momentul atribuirii contractului.

"Proiectul are drept obiective imbunatatirea imaginii comunitatii de romani in mass-media prin sporirea vizibilitatii in spatiul public, prevenirea si combaterea prejudecatilor fata de romanii din Italia si Spania, prevenirea situatiilor de criza si informarea transparenta a opiniei publice din Romania cu privire la actiunile de comunicare derulate in Italia si Spania. De asemenea, aceasta ampla actiune urmareste facilitarea parteneriatului cu autoritatile italiene si spaniole in vederea dezamorsarii potentialului de criza si crearea unui climat nedescriminatoriu pentru cetatenii romani pe teritoriul Italiei", a declarat presedintele ASG, Alfred Bulai.

Procedura de selectie a agentiilor se va derula in trei etape. Primul pas presupune realizarea unei preselectii a candidatilor pe baza unor criterii de calificare. Principalele criterii sunt bonitatea companiei, achitarea la zi a impozitelor si taxelor catre stat, un portofoliu cu serviciile prestate in ultimii trei ani si CV-urile sefilor companiilor. Un alt criteriu este valoarea cea mai mare a unui contract de relatii publice derulat in ultimii trei ani sau valoarea cea mai mare a unui contract de publicitate derulat in intervalul amintit. Se va mai tine cont de valoarea medie a cifrei de afaceri in ultimii trei ani.

Agentiile trebuie sa prezinte o garantie de participare de 300.000 de lei pentru fiecare proiect in parte. In urma acestei preselectii, care se preconizeaza a fi incheiata la mijlocul lunii aprilie, se urmareste ca Agentia de Strategii Guvernamentale sa stabileasca o lista scurta de maximum cinci societati.

A doua etapa va consta in runde succesive cu societatile selectate pentru a prezenta pe larg obiectivele celor doua campanii. Apoi, se va lansa invitatia de depunere a ofertelor propriu-zise. Selectia va fi facuta de o comisie, principalul criteriu fiind oferta economica cea mai avantajoasa.

Citeste si:

"Deocamdata procedura de selectie a agentiilor este blocata deoarece am avut o contestatie. In urma selectiei, va urma cea de-a doua etapa, asa-numita procedura de 'dialog competitiv', unde vom discuta despre procedurile de derulare ale acestor campanii", a adaugat presedintele ASG, Alfred Bulai.

La sfarsitul anului trecut, compania Metro Media Transilvania a realizat, la cererea Agentiei de Strategii Guvernamentale, un studiu sociologic despre "Comunitatea romaneasca in Italia: conditii sociale, valori, asteptari". Cercetarea a fost realizata pe un esantion de 1.066 de romani cu varste peste 18 ani, emigranti in Italia. Una dintre principalele concluzii ale studiului arata ca exista diferente la nivel optional, atitudinal si comportamental intre emigrantii romani din Italia si romanii din tara.

Aproape 30% din romanii care lucreaza in Italia considera ca sunt discriminati la locul de munca.
Majoritatea emigran­tilor au urmarit in mass-media cazurile in care unii romani erau acuzati ca ar fi comis infractiuni. Majoritatea celor interveviati (97%) cunosc cazul "Romulus Mailat". Perceptia majoritatii romanilor din exil este ca presa italiana a prezentat tendentios acest caz, ca si multe alte cazuri de incalcare a legii de catre romani, si ca presa si politicienii din nia au fost mai obiectivi in aceasta privinta.

Agentia pentru Strategii Guvernamentale este organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, aflata in subordinea Guvernului si in coordonarea ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
ASG a fost infiintata in 2003 cu scopul de a asigura asistenta necesara deciziilor guvernamentale, cresterii transparentei si optimizarii comunicarii la nivelul Guvernului.