Rezultatele studiului ofera marketerilor pentru prima data oportunitatea de a compara puterea mai multor canale de comunicare, media si non-media, pentru mai multe grupuri de consumatori si de regiuni.

O scurta privire peste rezultatele studiului realizat pentru Ursus Breweries arata ca in Romania televiziunea este in continuare cel mai puternic canal de comunicare. Similar, pentru ca tot s-a vorbit foarte mult in ultima vreme despre puterea Word-of-Mouth, studiul Touchpoints arata clar ca in topul factorilor care influenteaza decizia de alegere a unui brand dupa TV urmeaza recomandarile prietenilor si ale familiei, cu numai 10% mai putin decat TV-ul ca putere de convingere. Considerand insa ansamblul tuturor factorilor, punctul de vanzare este zona in care se concentreaza 40% din asa-numita “experienta de brand” obtinuta de consumator.

In ceea ce priveste canalele media, rezultatele studiului arata ca nivelul de Brand Experience generat pe Euro investit este cel mai mare in cazul televiziunii. Pe ansamblul categoriei insa, televiziunea tinde sa-si atinga limita de eficienta: extrem de aglomerat, multe din brandurile prezente in studiu investesc in acest mediu mai mult decit ar trebui in mod normal sa o faca.

Studiul nu identifica doar puterea fiecarui punct de contact care sustine brandul, ci dezvaluie si puterea combinata a unora dintre aceste puncte de contact – o piesa vitala in planificarea unei strategii de comunicare integrate.

„Touchpoints este pentru noi un instrument de cercetare calitativa si cantitativa care vine excelent in completarea celorlalte resurse pe care le utilizam. Ofera doua raspunsuri esentiale pe care noi, marketerii, le cautam de mult timp: care este puterea relativa a fiecarui punct de contact cu consumatorul si care este potentialul relativ al fiecarui brand din categorie in spatiul format din toate aceste puncte de contact, media si non-media”, a declarat Raluca Oprescu, Marketing Development Manager Ursus Breweries.

„Prin adoptarea Touchpoints ca instrument de masurare si planificare am facut un mare pas inainte in perspectiva evolutiei noastre de la strategi ai canalelor de media la strategi ai unor comunicari integrate.
Avem acum o unitate de masura unica si perfect compatibila intre toate canalele de comunicare, indiferent de ce tip, iar efectele comunicarii pot fi masurate si urmarite in timp. Impactul introducerii unui asemenea instrument este comparabil cu introducerea sistemului peoplemeter in masurarea si planificarea TV-ului”, a spus Rares Pivniceru, Communication Manager Zenith Media.

Citeste si:

„Noi suntem extrem de incantati de pionieratul pe care l-am deschis aici in acest proces de «ROI tracking» si devenim, probabil, prima agentie de pe piata romaneasca care marcheaza un progres real in tranzitia de la «media planning» la «integrated communications planning».

Touchpoints ROI Tracker este studiul de cercetare bazat pe consumator pe care ZenithOptimedia il utilizeaza pentru a masura si a planifica efectul marketingului in toate punctele de contact ale consumatorului cu brandul. Acesta identifica si cuantifica valoarea fiecarui punct de contact, pentru o anumita categorie si brandurile ei, in construirea preferintelor si a intentiei de cumparare. Se masoara toate punctele de contact posibile: punctul de vanzare, punctul de consum, one-to-one, word of mouth, sponsorizare, evenimente, internet si mass media.

Din 2002 ZenithOptimedia a derulat 320 de proiecte Touchpoints ROI Tracker, cuprinzand peste 300,000 de interviuri in peste 34 de tari, pentru 75 de clienti acoperind mai mult de 4,000 de brand-uri in 128 de categorii de produse si servicii.

Zenith Media face parte din reteaua internationala ZenithOptimedia, cu birouri in peste 70 de tari in lume. ZenithOptimedia se angajeaza sa livreze tuturor clientilor cel mai bun ROI in activitatea de comunicare media, cu sustinerea unui sistem unic pentru dezvoltarea strategica si implementarea proiectelor de comunicare, The ROI Blueprint. La fiecare nivel al procesului, unelte specifice, exclusive ale agentiei din pachetul ZOOM (ZenithOptimedia Optimisation of Media) sunt folosite pentru a adauga valoare.

Printre clientii Zenith Media se numara: Bayer, Baxi Group, BRD-GSG, Bunge, Caroli, Carrefour, Electrolux, Interstar, ING, L’Oreal, Nestle, Parmalat, Policolor, Reckitt Benkiser, Toyota Romania, Ursus Breweries, Vincon.