Curtea de Justitie din Paris a hotarat ca site-ul de lictatii eBay sa plateasca daune de 40 de milioane de euro catre Louis Vuitton pentru vanzarea online de bunuri de lux contrafacute. De asemenea, Curtea Comerciala a invinuit eBay pentru vanzarea fara drept a patru branduri de parfumuri – Christian Dior, Kenzo, Givenchy si Guerlain, informeaza AFP.
Cel mai mare de licitatii a anuntat imediat ca va depune un apel impotriva deciziei si a respins perspectiva pe care curtea a numit-o “victoria legii dreptului de autor”. “Aceasta decizie nu este fondata pentru combaterea produselor contrafacute. Aceasta decizie se bazeaza pe dorinta LVMH de a proteja practicile sale comerciale si de a exclude competitia” a declarat purtatoarea de cuvant eBay in Paris.

”Acest lucru se face in defavoarea cumparatorilor si vazatorilor carora eBay le-a oferit intotdeauna oportunitati”, a adaugat aceasta.

eBay a fost obligata sa plateasca 19,28 de milioane de euro grupului LVMH si 17,3 milioane de euro companiei sora Christian Dior Couture, pentru distrugerea imaginii brandurilor si pentru prejudicii morale. De asemenea trebuie sa plateasca 3,25 milioane de euro pentru cele patru branduri de parfumuri, carora prin vanzarile pe site, a violat autorizatia de vanzare a retelei. LVMH a laudat decizia ca o mare lovitura impotriva vanzarilor ilegale de pe internet.

“Este important, din cauza principiilor pe care acesta le recunoaste si suma pe care o cere”, a declarat Pierre Gode, un consilier al presedintelui LVMH. Descrierea facuta de eBay in legatura cu masurile luate impotriva sa este nula, Gode a spus ca decizia curtii este “importanta pentru industria de creatie” si asta “protejeaza brandurile care sunt considerate ca fac parte din patrimoniul francez”.

LVMH, cea mai importanta marca de lux din lume, a incercat sa ceara 50 de milioane de euro despagubiri de la compania americana eBay si subsidiara elvetiana eBay AG pentru autorizarea de marfuri false si vanzari neautorizate de parfumuri.

Curtea Comerciala a indicat faptul ca eBay a comis “erori serioase” prin permisiunea vazarilor de produse contrafacute LVMH si prin incalcarea legilor de vanzare impuse de reteaua de distributie Louis Vuitton si Christian Dior Couture. Instanta a emis un ordin catre eBay, prin care, ii cere companiei sa elimine rularea reclamelor pentru parfumuri si cosmetice, sau aceasta va fi amendata cu 50.000 de euro pe zi.

Un transcript intreg va fi postat pe site-ul eBay in engleza si franceza in urmatoarele trei saptamani, a mai ordonat instanta. Decizia vine in mijlocul unei avalanse de actiuni legale impotriva gigantului online, care pretinde ca are 84 de milioane de utilizatori in 39 de piete din intreaga lume. La inceputul acestei luni, eBay a fost invinuita de Curtea Franceza pentru vanzarea de bunuri contrafacute, iar aceasta a ordonat sa plateasca 20.000 de euro despagubiri catre grupul francez de lux Hermes. Hotararea judecatoreasca, a gasit compania eBay responsabila pentru vanzarea pe site-ul sau a trei genti Hermes din care doua erau contrafacute, si care insumau 3000 de euro.

Licitatorii traditionali francezi au inaintat o actiune juridica impotriva licitatorului online in decembrie, acuzand ca incurajeaza comertul cu bunuri false si furate. De asemenea consiliul care reprezinta industria de licitatii a acuzat trader-ul online de incalcare a legii franceze 2000, prin care toti licitatorii trebuie sa fie aprobati de stat.
In conformitate cu declaratiile eBay, valoarea totala a articolelor vandute in 2007 a fost de 60 de miliarde dolari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri