In plus, mai mult de patru respondenti din zece chestionati au declarat ca in loc sa se dezaboneze de la newsletter-urile respective, acestia raportau e-mail-urile primite folosind butonul de “Report Spam” sau link-ul specific acestuia.

Totusi, consumatorii din Asia-Pacific nu s-au aratat ostili fata de toate formele de e-mail marketing, mai mult de jumatate dintre cei intervievati declarand faptul ca utilizeaza cupoanele e-mail. Mai mult, sapte din zece respondenti au afirmat ca in urma primirii unor e-mail-uri promotionale relevante au efectuat si anumite achizitii de produse sau servicii.

De fapt, doua treimi din cei chestionati au spus ca si-ar divulga datele personale pentru a primi mai multe e-mail-uri cu astfel de continut, mai ales daca acestea sunt relevante.

Astfel, aproximativ 76% din utilizatorii de Internet din China au sustinut ca ar oferi marketerilor informatii personale cu scopul de a primi cat mai multe oferte interesante pe e-mail. La fel, 64% din consumatorii din Malaesia au declarat acelasi lucru, acestia fiind urmati in proportie de 63% de cei din India.

Utilizatorii de e-mail din Australia si Japonia au fost de acord cu acest procedeu in proportie de 51 si respectiv 50%, per total, procentul obtinut de intreaga zona fiind de 66%.

Cu toate acestea, s-a dovedit ca cei care nu vor sa primeasca astfel de e-mail-uri promotionale sunt foarte nemilosi cu marketerii. In Japonia, de exemplu, sase din zece persoane care au primit newsletter-uri cu diverse promotii au intrat pe site-ul comerciantului respectiv pentru a se dezabona la acest serviciu.

Citeste si:

De asemenea, dupa citirea e-mail-ului transmis de marketeri, aproximativ 60% din japonezi au folosit serviciul de dezabonare, 16% au sters efectiv e-mail-ul primit, iar 4% l-au raportat ca fiind spam, arata eMarketer.

Asadar, tinand cont de efortul depus de marketeri pentru ca e-mail-urile lor sa nu ajunga intr-un folder de spam, este evident faptul ca nivelul tehnologic al e-mail-ului trebuie revizuit in permanenta pentru a fi relevant.

Pentru a fi legitim, un e-mail trebuie sa indeplineasca mai multe cerinte, dupa cum releva o cercetare realizata de Ipsos in aprilie 2008.

72% din adultii utilizatori de Internet din America de Nord considera ca un e-mail este legitim daca cere utilizatorului permisiunea de a primi mesaje de acest fel, 48% opineaza ca un mesaj transmis prin posta virtuala se bucura de legitimitate daca respectivii consumatori furnizeaza marketerului o adresa de e-mail valida sau daca acestia isi dau si numele adevarate, nu doar diverse nickname-uri, iar 40% au aceasta parere numai in cazul in care utilizatorul a mai primit si inainte astfel de mesaje online.