Editia aniversara a celei mai vechi publicatii glossy pentru barbati din Statele Unite va fi prima revista care va include tehnologia digitala – hartie electronica – intr-un produs media de masa.

In parteneriat cu noul model de automobil Ford Flex Crossover si in colaborare cu E Ink Corporation, cel mai mare producator al tehnologiei “electronic paper display” (EPD), coperta Esquire vrea sa arate cum media tiparite isi pot extinde capabilitatile, fara a-si altera caracteristicile originale. Coperta interioara, realizata tot cu ajutorul tehnologiei E Ink, este rezervata ca spatiu publicitar pentru noul model Ford Flex, care va fi dezvaluit pentru prima oara publicului intr-o reclama pe doua pagini.

“Aceasta coperta reprezinta atat un progres al revistelor, cat si expresia temei numarului nostru aniversar”, a spus David Granger (foto), redactor-sef Esquire US. “Am lucrat 16 luni la acest numar, prin care vrem sa aratam ca secolul 21 incepe in aceasta toamna. Intregul numar este o explorare a ideilor, oamenilor si lucrurilor care vor pune bazele secolului 21”.

In vara lui 2007, Esquire si editorul sau, Hearst, au contractat E Ink pentru dezvoltarea unei versiuni a revistei folosind tehnologia hartiei electronice (care e utilizata in prezent de Amazon Kindle sau alte eBooks/eNewspapers). De la inceputul anului 2008, E Ink si divizia de manufactura a Hearst au colaborat pentru depasirea tuturor problemelor tehnice pe care le presupunea proiectul. Cand revista va aparea la chisocurile de ziare, in septembrie, cuvinte si imagini vor aluneca pe suprafata flexibila a hartiei electronice.

“Flex este un produs inovator pentru Ford, iar Esquire ne-a oferit oportunitatea de a expune automobilul intr-o modalitate pe care nu ne-am fi imaginat-o”, a spus Jim Farley, vicepresedintele de marketing si comunicare al grupului Ford. “Aceasta este o premiera a tehnologiei. Ford are o istorie lunga si bogata in care a daramat bariere si a lansat pe piata noi tehnologii pentru mase, deci aceasta oportunitate ni se potriveste perfect”, a adaugat Farley.

Citeste si:

Numarul si coperta din octombrie puncteaza apogeul anului aniversar al revistei. In lunile precedente numarului aniversar, copertele Esquire au fost adaptari ale catorva numere clasice celebre, iar pagina 75 a fiecarui numar a fost rezervata pentru analiza cate unui aspect definitoriu din istoria revistei.

De asemnea, Esquire l-a angajat pe renumitul artist new media Lincoln Schatz, care va crea “Portretul Esquire pentru Secolul 21”. Acesta include peste 40 de portrete ale celor mai influenti 75 de oameni ai secolului 21.

Coperta speciala a Esquire se va regasi pe 100.000 de exemplare ale revistei, ce vor fi vandute in Statele Unite in magazinele Borders, Barnes & Nobles si la cateva chioscuri de ziare.

Revista Esquire, editata de Hearst Magazines, este cea mai premiata revista lunara din Statele Unite. Printre distinctiile recente se numara premiul pentru Reportaj la National Magazine Award 2007 si premiul General Excellence, in 2006. Esquire este editata in 16 editii internationale. Esquire Romania a fost lansata pe piata in septembrie 2007 si face parte din portofoliul Sanoma Hearst Romania, editorul revistelor glossy Marie Claire, FHM, Cosmopolitan, Harper’s Bazaar si National Geographic.