McCann-Erickson a fost singura agentie din Romania care s-a numarat printre finalistii festivalului de publicitate de la Cannes, la sectiunea Spot TV. Adrian Botan, director de creatie in cadrul agentiei, a explicat pentru „Cotidianul“ mizele competitiei.

De ce ati ales sa participati la Cannes tocmai cu „Votul-Cafeaua“?

Pentru ca spotul „Cafeaua“ este o executie foarte buna, cu umor si impact vizual. De asemenea, subiectul campaniei este unul special si a fost abordat intr-un mod foarte curajos.

Atunci cind v-ati decis sa participati la Cannes, va gindeati ca o sa ajungeti pe lista scurta?

Da. Am avut o singura inscriere la TV - campania „Votul“. Asta inseamna ca am crezut foarte mult in ea. Chiar daca n-a confirmat la Ad’Or.

Avind in vedere campaniile care au mai participat la concurs, care sint tendintele mondiale in ceea ce priveste publicitatea, din punctul de vedere al creativitatii si al realizarilor tehnice?

Nu exista neaparat o tendinta, pentru ca, de indata ce se formeaza un curent, creativii cauta originalitatea mergind impotriva lui. Si astfel se creeaza un alt inceput de curent, caruia i se opun alti creativi si tot asa.

Citeste si:

Ce a avut in plus spotul Adidas pentru care agentia TBWA din SUA a cistigat Gold Lion?

Juriile tind sa premieze in masura tot mai mare marcile care fac creatie de exceptie an de an. La aceeasi valoare a executiei, o marca mai putin faimoasa pierde.

Care este povestea din spatele „Votului“? Care au fost momentele care v-au pus in dificultate, dar pe marginea carora v-ati amuzat mai tirziu?

Cea mai dificila parte a fost casting-ul, pentru ca ne trebuiau personaje care sa fie haioase, fara sa fie totusi degradante. Se pare ca ne-a reusit.

Cum s-au prezentat anul acesta la Cannes agentiile participante? Cit de strinsa a fost competitia?

Dupa parerea mea, la print nivelul a fost sub cel din anii trecuti, cu exceptii - mai ales de la Playstation. TV-ul in schimb s-a prezentat bine, cu incununarea de exceptie „Grrrr!“ (numele spotului care a cistigat Grand Prix-ul - n.red.) previzibila, din nefericire, pentru suspansul intrecerii.