Ideea protestului virtual g8rally.com este una foarte originală, ea având ca obiectiv susţinerea acestei acţiuni completată şi cu seria de concerte Live 8. Având ca punct de plecare platforma creativă OpenAd.net, care a intrat de curând şi pe piaţa din România, ideea a apărut în urma unui pitch deschis pe site de revista Financial Times din Marea Britanie. În urma pitch-ului, conceptul agenţiei Agency Republic din Marea Britanie a fost desemnat câştigător. Prin acest concept le este oferită posibilitatea tuturor persoanelor din orice colţ al lumii care au acces la internet şi vor să susţină cauza ţărilor sărace în faţa liderilor G8, să-şi manifeste prezenţa printr-un protest virtual pe site-ul www.g8rally.com. Astfel, chiar şi fără o participare fizica, oamenii îşi pot completa numele pe lista pe lista celor peste 1 milion de susţinători prezenţi la concertele Live 8 si la demonstraţiile din Edinburgh (6-8 iulie).

Atât comunitatea creativă conectată la OpenAd.net, cât şi cititorii Financial Times au fost invitaţi să-şi trimită ideile pentru protestul G8 prin intermediul site-ului OpenAd.net (o platformă online pentru idei) în cadrul unei competiţii deschise tuturor celor interesaţi. Juriul a fost compus din experţi ai industriei de advertising cărora li s-a alăturat şi reprezentantul oficial al mişcării, celebrul scenarist american Richard Curtis. Câştigătoare, ideea protestului virtual G8 a fost transformată în realitate prin website-ul www.g8rally.com. Sute de mii de oameni din întreaga lume, inclusiv din România, se alătură astfel celor peste 1 milion de demonstranţi prezenţi la Edinburgh unde are loc summitul G8.

“Un protest virtual e cu adevărat o idee valoroasă. Este genul de campanie care naşte, aproape simultan cu apariţia ei, foarte mult PR; execuţia (site-ul) este foarte atractivă şi e foarte probabil să ajute la aducerea unei schimbări în bine în lume”, a declarat Peter Souter, director de creaţie BBDO Worldwide şi Deputy Chairman AMV.

Conceptul campaniei a fost gândit în aşa fel încât să atragă cât mai mulţi oameni prin folosirea unor personaje animate pe care fiecare protestatar să le poată individualiza până la a se identifica cu ele. Încurajarea susţinătorilor prin această abordare “user-friendly” are ca scop final creşterea şanselor de a pune punct sărăciei în lume.

Pe lângă posibilitatea de a crea propriul personaj reprezentativ, fiecare suporter îşi poate scrie propriul mesaj pe pancarda personajului virtual sau poate trimite un e-mail unuia dintre liderii G8. De asemenea, pe site ei pot afla mai multe despre obiectivele mişcării “Make Poverty History”: ajutoare mai multe pentru ţările sărace, ştergerea datoriilor externe ale acestora, sprijinirea comerţului. Tot pe site, demonstranţii îşi pot căuta şi găsi cunoscuţi printre personajele prezente la protestul online, îşi pot invita prietenii sau pot pur şi simplu vizita o replică virtuală a oraşului Edinburgh.

“Proiectul acesta poate într-adevăr să schimbe perspectiva de abordare a rezolvării problemelor umanităţii; atunci când a avut loc Live Aid (prima serie de concerte cu un astfel de scop caritabil) în 1985, aproape nimeni nu avea calculatoare. Lumea s-a schimbat iar acum, prin intermediul net-ului, oricine îşi poate face simţită prezenţa indiferent de locul de reşedinţă. O idee genială!” spune Richard Curtis, membru al juriului la competiţia deschisă de Financial Times pe OpenAd.net şi reprezentant oficial al mişcării.

Katja Skoberne, Managing Partner, OpenAd.net, declară: “Suntem foarte incântaţi şi mândri că am fost intermediarii acestei idei. Este în spiritul OpenAd.net să contribuie la interconectarea întregii lumi prin inovaţie şi technologie”

O campanie integrată de advertising online, word-of-mouth, PR şi suport din partea susţinătorilor online ai mişcării “Make Poverty History” – este responsabilă de creşterea notorietăţii site-ului şi, evident, şi a numărului de suţinători care vor completa lista prezentată liderilor G8 la sfârşitul summitului.