Att comunitatea creativă conectat la OpenAd.net, ct şi cititorii Financial Times au fost invitaţi să-şi trimită ideile pentru protestul G8 prin intermediul site-ului OpenAd.net (o platformă online pentru idei) n cadrul unei competiţii deschise tuturor celor interesaţi. Juriul a fost compus din experţi ai industriei de advertising cărora li s-a alăturat şi reprezentantul oficial al mişcării, celebrul scenarist american Richard Curtis. Cştigătoare, ideea protestului virtual G8 a fost transformată n realitate prin website-ul www.g8rally.com. Sute de mii de oameni din ntreaga lume, inclusiv din Romnia, se alătură astfel celor peste 1 milion de demonstranţi prezenţi la Edinburgh unde are loc summitul G8.
Un protest virtual e cu adevărat o idee valoroasă. Este genul de campanie care naşte, aproape simultan cu apariţia ei, foarte mult PR; execuţia (site-ul) este foarte atractivă şi e foarte probabil să ajute la aducerea unei schimbări n bine n lume, a declarat Peter Souter, director de creaţie BBDO Worldwide şi Deputy Chairman AMV.
Conceptul campaniei a fost gndit n aşa fel nct să atragă ct mai mulţi oameni prin folosirea unor personaje animate pe care fiecare protestatar să le poată individualiza pnă la a se identifica cu ele. ncurajarea susţinătorilor prin această abordare user-friendly are ca scop final creşterea şanselor de a pune punct sărăciei n lume.
Pe lngă posibilitatea de a crea propriul personaj reprezentativ, fiecare suporter şi poate scrie propriul mesaj pe pancarda personajului virtual sau poate trimite un e-mail unuia dintre liderii G8. De asemenea, pe site ei pot afla mai multe despre obiectivele mişcării Make Poverty History: ajutoare mai multe pentru ţările sărace, ştergerea datoriilor externe ale acestora, sprijinirea comerţului. Tot pe site, demonstranţii şi pot căuta şi găsi cunoscuţi printre personajele prezente la protestul online, şi pot invita prietenii sau pot pur şi simplu vizita o replică virtuală a oraşului Edinburgh.
Proiectul acesta poate ntr-adevăr să schimbe perspectiva de abordare a rezolvării problemelor umanităţii; atunci cnd a avut loc Live Aid (prima serie de concerte cu un astfel de scop caritabil) n 1985, aproape nimeni nu avea calculatoare. Lumea s-a schimbat iar acum, prin intermediul net-ului, oricine şi poate face simţită prezenţa indiferent de locul de reşedinţă. O idee genială! spune Richard Curtis, membru al juriului la competiţia deschisă de Financial Times pe OpenAd.net şi reprezentant oficial al mişcării.
Katja Skoberne, Managing Partner, OpenAd.net, declară: Suntem foarte incntaţi şi mndri că am fost intermediarii acestei idei. Este n spiritul OpenAd.net să contribuie la interconectarea ntregii lumi prin inovaţie şi technologie
O campanie integrată de advertising online, word-of-mouth, PR şi suport din partea susţinătorilor online ai mişcării Make Poverty History este responsabilă de creşterea notorietăţii site-ului şi, evident, şi a numărului de suţinători care vor completa lista prezentată liderilor G8 la sfrşitul summitului.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: