Daca in 2004 a fost anul lansarilor pe piata romaneasca, moment in care au aparut Kiss FM, Radio Guerilla, Info Pro, se pare ca 2005 este mai mult un an al consolidarii pozitiilor, al luptelor pentru cifre de audienta mai bune, al largirilor retelelor si cresterea importantei radiourilor comerciale si la nivelul tarii, al noilor strategii de vanzare, emisiuni si lideri de opinie in radio. Piata este dinamica, dar inca destul de mica si in plina dezvoltare.

Formatul cel mai raspandit pe piata radioului FM din Romania, nu numai pe cea bucuresteana, este CHR (Contemporary Hit Radio) în care predomina hit-urile muzicale actuale, în rotatie agresiva si în care divertismentul ocupa locul principal în „continutul vorbit”, în detrimentul stirilor sau programelor de informatii. Acest lucru reiese si din ultimul sondaj de audienta, care arata suprematia CHR prin rezultatelor obtinute de Kiss FM, Radio 21, Pro FM. |n pondere, CHR este urmat de Adult Contemporary (AC), format promovat de Europa FM, Radio Romantic, Radio Total, dedicat adultilor, cu o selectie muzicala ce pune accent pe muzica anilor '90 si care difuzeaza sistematic si piese din anii '80 sau '70, iar în plan de continut - programe generaliste cu o oferta variata de stiri, rubrici specializate, cu emisiuni diverse.

„Aparent reach-ul (cota de piata) creste usor prin dezvoltarea extensiva a retelelor, lucru care duce insa la o mica scadere a timpului ascultat in medie”. Piata este deschisa si este clar loc pentru mai multi jucatori. Marian Petcu de la Starcom Media a afirmat ca in ultimii ani s-au suplinit lipsurile pe anumite formate: analiza, divertisment. Nu putem vorbi de un numar prea mare de radiouri. Din pacate, putine din ele reusesc sa atraga audienta si de aceea piata este practic impartita de 3-4 grupuri. „Piata va incepe sa creasca probabil pe masura ce investitiile de publicitate vor creste in general, iar parte din fondurile pe care TV-ul suprasaturat nu le va putea absorbi se vor redistribui si catre radio”, a spus Vicentiu Neacsu de la Optimedia.

Citeste si:

Pe de alta parte, statiile de nisa au sanse mari de dezvoltare si sunt deja vizibile, iar aici vorbim de posturi precum City FM (rock), Delta RFI (informatie si muzica europeana), Mix FM (afaceri), Radio Trinitas (post religios), Student FM (post dedicat studentilor). Cu toate acestea, mai este mult pana cand piata va suporta posturile specializate, iar deocamdata putem vorbi despre un stadiu underground al statiilor de nisa.