Regia de publicitate ARBOmedia si-a lansat o noua divizie, dedicata vanzarii de spatii publicitare pe Internetul mobil. ARBOmobile este prima regie de publicitate pe mobil din Romania si isi propune sa monetzieze o piata abia nascuta.
“Primul pas care trebuie facut este crearea pietei de Internet mobil in Romania. Exista cateva incercari, dar piata este mult prea putin dezvoltata”, ne-a declarat Aurora Enghis, online media manager la ARBOmobile. In prezent, numarul de utilizatori unici ai Internetului pe mobil nu poate fi estimat, in Romania. Portalul Vodafone Live, care este reprezentat exclusiv de catre ARBOmobile, are aproximativ 300.000 de utilizatori “mobili” pe luna. Varianta mobila a Hotnews.ro aduna si ea 7.000 de unici pe luna, potrivit Aurorei Enghis.

“Nu exista un trafic oficial, public, care sa contorizeze unicii pe toata Romania. Poti lua fiecare site in parte, dar daca aduni datele vor exista numere duplicate”, spune Enghis. O solutie ideala ar fi crearea unui departament dedicat Internetului mobil in cadrul Biroului Roman pentru Audit al Tirajelor (BRAT). Pana atunci, ARBOmobile va incerca o contorizare a pietei si promite primele date, la nivel national, pentru inceputul lui 2009.

Regia va incerca sa creasca piata de Internet mobil pe doua planuri: publishing si advertising. Pe de o parte, va incerca sa ii convinga pe publisherii online sa-si creeze versiuni mobile ale site-urilor si pe de cealalta parte, le va “vinde” agentiilor de media cu care lucreaza noul mediu de promovare.

Piata va creste foarte greu in perioada urmatoare, este de parere Enghis. “Vor fi cateva luni destul de moarte, in care se va face teasingul la agentii. Teasing nu a departamentului ARBOmobile, ci a potentialului pietei si a metodelor de promovare. Greu va fi pana la prima campanie, dupa care sunt convinsa ca din ce in ce mai multi spenderi vor investi in Internetul pe mobil”.

Un ratecard mediu pentru Internetul pe mobil este de 40 de euro pentru o mie de afisari – o suma de aproape doua ori mai mare decat pentru online-ul “clasic”, dar care este motivata, potrivit lui Enghis, de noutatea canalului, de traficul de calitate si de modul personal in care publicitatea poate ajunge la utilizator.

Publisherii si agentiile nu trebuie sa fie insa descurajati de noutatea canalului, deoarece infrastructura necesara crearii unei campanii pe mobil exista deja. ARBOmobile lucreaza cu un adserver realizat de firma DigitAir, care ii ofera advertiserului posibilitatea de a-si crea propriul banner si propriul site mobil fara sa aiba nevoie de cunostinte tehnice.

In prezent, printre site-urile romanesti cu varianta mobila se numara Realitatea.net, Antena3.ro, Hotnews.ro, wall-street.ro, sapteseri.ro, Hoinari.ro. De altfel, site-urile de stiri si cele de entertainemnt sunt si cele mai cautate de catre utilizatorii de Internet mobil. “Avem pe ce face campanii”, spune Enghis, care se pregateste sa cladeasca o echipa de cinci-sase oameni pentru ARBOmobile.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri