Cu reclama “Open Box” pentru laxativul Dulcolax (client Boehringer Ingelheim Portugalia), agentia Red Cell din Portugalia a participat in acest an la festivalul international de la Cannes.

Asemanarea dintre cele doua lucrari este naucitoare: acelasi concept si o executie aproape identica. Situatia este inedita: doua agentii de publicitate aflate la mii de kilometri distanta si fara sa aiba habar una de cealalta, acelasi client, acelasi brand, realizeaza printuri foarte asemanatoare. Cine sa fie autorul conceptului? Sa le fi dat Boehringer Ingelheim conceptul si cele doua agentii sa le execute si, culmea!, sa le inscrie fiecare in festivaluri diferite ca lucrari originale, Dan Moldovan, Creative Director la Propaganda, afirma categoric: “Printul Unlock pentru Dulcolax este creatia originala a agentiei Propaganda.” Propunerea pentru printul Unlock a fost facuta clientului la sfarsitul lui decembrie 2004. Aceasta a fost aprobata in ianuarie 2005 de catre biroul de la Viena al companiei Boehringer Ingelheim ce coordoneaza activitatea din Europa Centrala si de Est. Printul a aparut in presa noastra la sfarsitul lunii aprilie.

O fi luat Boehringer Ingelheim ideea romanilor si le-a dat-o portughezilor de la Red Cell? Raspuns negativ: intre Boehringer Viena si Boehringer Portugalia nu exista nici un fel de relatie de lucru. Printul portughezilor a fost propus in aprilie.

Peter Markotan, seful reprezentantei Boehringer Ingelheim in Romania, ne-a declarat: “Dupa ce i-am contactat pe colegii nostri din Portugalia, a fost foarte interesant pentru noi sa aflam ca ei au realizat, aproape in aceeasi perioada, un print aproape identic pentru Dulcolax cu o alta agentie.” Aceasta situatie confirma faptul ca, uneori, ideile in publicitate circula independent de vointa creatorilor mai ceva ca Dulcolaxul prin intestinele pacientilor.