Ziarul Ziua de Cluj a renuntat la varianta tiparita a suplimentului de sambata, acesta urmand sa apara exclusiv online. Rares Bogdan, directorul executiv al publicatiei, a explicat, pentru Wall-Street, ca decizia reprezinta o “masura provizorie, preventiva”, fiind determinata de problemele de distributie si la situatia precara in care se afla piata de publicitate locala.

“Din 168 de chioscuri de presa existente doar 90 sunt deschise sambata. De asemenea, mai mult de jumatate din abonatii nostri primesc acest supliment de sambata abia luni impreuna cu ziarul. Astfel incat costurile nu se puteau justifica”, a declarat Rares Bogdan.

Potrivit acestuia, in ultima saptamana traficul inregistrat de varianta onine a suplimentului a inregistrat o crestere de aproximativ 1.000 de clienti unici. 8 angajati sunt responsabili in prezent de suplimentul online.

“Vom mentine aceasta masura minim 3 luni, maxim 6 luni. Vom vedea cum evolueaza lucrurile. Este o masura preventiva, o masura de precautie pentru lunile ianuarie, februarie, martie. Suntem mai atenti la cheltuieli, e bine sa stam pe rezerve solide. Am fost unul din principalele mijloace de comunicare pe perioada campaniei electorale, asa ca fonduri avem. Insa eu vreau ca toti oamenii nostri sa isi primeasca salariile la timp, asa cum s-a intamplat in ultimii cinci ani”, afirma Bogdan.

Pe o piata in care publicitatea imobiliara detine o cota de 30%, Rares Bogdan spune ca deciziile luate vor genera economii lunare de aproximativ 4.000 de euro, dintr-un buget de 31-34.000 de euro.

Suplimentul de sambata a ziarului Ziua de Cluj aparea in 3.200 de exemplare.

O alta publicatie clujeana care a decis sa recurga la restructurari ale activitatii este si Informatia de Cluj, un cotidian gratuit, patronat de Nicolae Badiu si Valentin Nica.

Florin Otrocol, directorul general al ziarului, a declarat ca publicatia a renuntat la 7 colaboratori externi, reducandu-si in acelasi timp tirajul de la 10.000 de exemplare la 5.000.

“Am redus tirajul inca din luna octombrie. Pot sa spun ca toata presa clujeana este aproape in «colaps». Nu mai sunt bani pe piata de publicitate”, spune Florin Otrocol.

Scaderea tirajului si renuntarea la colaboratorii externi vor genera economii lunare de 300 de milioane de lei, potrivit directorului general al ziarului.

“De inchis nu voi inchide ziarul. Ramane insa de vazut daca vom trece in varianta de saptamanal sau pe online, incepand din ianuarie. Sunt totusi planuri la care ma gandesc, nu am luat inca nicio decizie in acest sens”, declara Otrocol.

In ceea ce priveste o posibila fuziune cu alte titluri locale, Florin Otrocol exclude, deocamdata, o decizie in acest sens .

“In proportie de 90% nu ma voi duce deocamdata spre fuziuni cu alte titluri. Am primit cateva oferte in aceasta directie, insa nu sunt interesat. Informatia de Cluj este un brand de 15 ani, nu as vrea sa isi piarda identitatea”, declara Otrocol.

Citeste si:

Informatia privind restructurarile activitatilor din presa clujeana au aparut pe blogul lui Petrisor Obae, http://www.paginademedia.ro/2008/12/09/criza-la-cluj-ziua-de-cluj-taie-editia-de-sambata-informatia-zilei-renunta-la-colaboratori/.

Luna ianuarie va aduce schimbari si in ceea ce priveste cateva din publicatiile editate de Publimedia International. Astfel, potrivit Cosminei Noaghea, director de publishing al Publimedia International, revista Descopera si cotidianul local Banateanul vor aparea exclusiv online in anul 2009, “continuand cresterea din 2008”.

“In anul 2008 www.descopera.ro a inregistrat o crestere de la 28.985 vizitatori unici pe luna in ianuarie la 244.562 vizitatori unici in septembrie si aceasta crestere va continua anul viitor. In anul 2008 www.banateanul.ro a inregistrat o crestere de la 107. 305 vizitatori unici pe luna in ianuarie la 761.113 vizitatori unici in octombrie”, declara Cosmina Noaghea.

De asemenea, revista lunara Target va fi relansata si se va numi DA Premium, urmand sa apara pe piata, intr-un nou format grafic si editorial, in ultima zi de vineri a fiecarei luni, impreuna cu Ziarul Financiar.

“Va avea un continut editorial echilibrat, combinand cele mai importante teme din lifestyle cu o doza semnificativa de business life.
Revista DA Premium va acoperi subiecte din domeniul lifestyle si lux, precum si amanunte interesante despre cum fac banii leaderii si managerii de la noi si din strainatate”, spune Noaghea.

In ceea ce priveste Clujeanul, ziar editat tot de Publimedia International, a carui editie a aparut ieri in format de 16 pagini, fata de 32, cate avea pana in prezent, Cosmina Noaghea afirma ca toate publicatiile isi ajusteaza la fiecare numar paginile in functie de vanzarile de publicitate.

Publicatiile Interesul Public si Goool Sport, fascicule in cotidianul Atac

Trustul de presa Locic Media Holding, controlat de omul de afaceri Marius Locic, a decis sa renunte temporar la tiparirea publicatiilor Interesul Public si Goool Sport, cele doua ziare urmand sa apara ca fascicule in cadrul cotidianului Atac, pana la sfarsitul lunii ianuarie 2009.

“Cele doua publicatii, Interesul Public si Goool Sport, vor aparea zilnic in cadrul cotidianului Atac, sub forma de fascicule. Masura este valabila incepand din 6 decembrie si o vom mentine probabil pana la sfarsitul lunii ianuarie 2009, dupa care le vom desprinde ca publicatii de sine statatoare. Vom vedea cum evolueaza situatia politica, economica si financiara a tarii”, a declarat la momentul respectiv Horia Tabacu, director general al Locic Media Holding.

De asemenea, acesta a explicat ca aproximativ 20 de angajati ai publicatiei Goool Sport au fost concediati. In plus, Horia Tabacu a confirmat demisia lui Octavian Topa, redactorul-sef al Goool Sport, decizie luata saptamana trecuta, dupa ce alti 14 jurnalisti ai ziarului au fost disponibilizati.

“Sunt niste reduceri de prudenta pe care trustul le-a luat. Consider ca toata media va trece prin aceste procese de restructurare. Jurnalistii concediati nu au primit salarii compensatorii. La interventia mea, cativa dintre acestia au fost repartizati la publicatii precum Ziua sau Can Can”, a spus Horia Tabacu.

Pe de alta parte, Tabacu a estimat costuri lunare pentru Interesul Public si Goool Sport de aproximativ 100.000 de euro.