Planul propus de Sarkozy se va desfasura pe o perioada de trei ani. Structurat pe sapte capitole, proiectul propune cateva schimbari esentiale: dezvoltarea ziarelor online, fidelizarea cititorilor tineri prin oferirea unui abonament gratuit la un cotidian la alegere, timp de un an, tuturor francezilor cu varsta de 18 ani, reducerea costurilor de imprimare cu 30-40% si dezvoltarea retelelor de distributie.

De asemenea, Sarkozy propune amanarea cu un an a cresterii tarifelor postale pentru presa, diferenta fiind suportata de catre statul francez. In plus, proiectul prevede sprijinirea investitorilor din afara Uniunii Europene, prin eliminarea legii privind vanzarea a doar 20% din capitalul unei institutii de presa franceze.

Totodata, presedintele francez a declarat ca publicitatea de stat catre presa scrisa si online va fi dublata in 2009, urmand sa fie introdus si statutul profesional de editor online.

In ceea ce priveste principala problema a presei franceze, distribuita, Sarkozy a propus o imbunatatire a conditiilor de munca si a veniturilor difuzorilor. Astfel, difuzorii ambulanti vor beneficia de ajutoare de stat in valoare totala de 62 mil. euro. In plus, incepand cu luna februarie vor fi create peste 18.000 de locuri de munca in sectorul de distributie.

Citeste si:

La inceputul acestei luni, Sarkozy s-a aflat in atentia presei intrucat a propus eliminarea publicitatii in prime time la posturile publice de televiziune din Franta, incercand in acest fel sa creeze un serviciu TV care sa “rivalizeze” prin calitate modelul BBC. Incepand din ianuarie, posturile publice de televiziune nu vor mai avea voie sa difuzeze spoturi publicitare dupa ora 20.00.

Sarkozy considera ca eliminarea publicitatii din programele televiziunilor France 2 si France 3 va duce la cresterea calitatii si valoarii culturale a emisiunilor difuzate.

Pana in anul 2012, Sarkozy isi propune sa interzica in totalitate publicitatea difuzata de posturile publice de televiziune din Franta, nu doar cea din prime time.