Pentru DOVE, campania pentru frumusetea adevarata vizeaza sa celebreze femeile care nu au o frumusete clasica. In reclamele DOVE, apar femei cu celulita, femei cu forme generoas. NIKE de asemenea considera ca a venit timpul sa-si consoleze audienta tinta, chiar si pe cei care nu au corpuri foarte sanatoase. Ideea este simpla, recuperezi niste clienti care altfel ar considera ca acele creme de corp sau acei adidasi nu sunt potriviti pentru ei pentru ca sunt prea departe de formele admirate ale sportivilor si top-modelelor.

Corpul meu este O.K. asa cum este pare a fi mesajul subliminal, deci nu ar trebui sa ma lipsesc de produse care-mi fac placere. Numai 2 % din femei se considera frumoase anunta administratorii unui site care pretind ca au facut un sondaj in 10 tari. Concluzia este simpla: trebuie sa redefinim ideea de frumusete, sa o largim, sa transformam normalitatea in frumusete. Reclamele DOVE arata femei cu un fizic comun, uneori chiar dizgratios pozand cu o atitudine sfidatoare. Dar daca ele sunt fericite si pline de incredere inseamna ca si alte femei ar trebui sa cumpere produsele respective, nu e asa?

Reclamele NIKE transmit urmatorul mesaj: corpul meu (posteriorul, umerii, genunchii) este gras, stramb sau imperfect. Si totusi este corpul meu, si sunt mandra de el.

Citeste si:

Reclamele de acest tip atrag atentia pentru ca sunt neobisnuite. Din punctul acesta de vedere, ele au avut un adevarat succes mediatic fiind reluate in mass-media si dens comentate (acest articol este un exemplu). DOVE si NIKE s-au pozitionat ca sustinatorii femeilor normale.

Totusi, pe termen lung, s-ar putea ca strategia lor sa nu aiba succes. Daca vor continua sa difuzeze reclame de acest tip, NIKE si DOVE vor avea probleme pentru ca publicul se va plictisi de aceasta imagine. Poti sa pretinzi pe piata branding-ului ca te adresezi frumusetii adevarate dar daca publicul se va obisnui cu gandul ca esti un brand pentru oameni cam urati, brand-ul tau este terminat. Dupa cum comenta un analist media intr-o cultura a succesului si a recompenselor meritate oare chiar o sa cumperi o crema de 100 de euro si un adidas de 300 de euro de la o femeie pe care ti-o inchipui servind in buticul de la colt?