Frecventa utilizarii Internetului coreleaza puternic cu achizitia de produse online (internautii care acceseaza Internetul cel putin saptamanal tind sa faca mai multe achizitii online comparativ cu utilizatorii de Internet cu mai putina experienta).

Jumatate din respondenti au declarat ca au inceput sa utilizeze Internetul in perioada 2000 – 2004, cu un varf de 16% de noi utilizatori in ultimul an al mileniului trecut. Se remarca ca varsta indivizilor la momentul primei utilizari a Internetului se inscrie pe un trend descrescator, utilizatorii intrand in contact cu acest mediu de la varste din ce in ce mai mici.

Conform indicilor de afinitate rezultati in urma studiului, in orasele cu peste 200.000 de locuitori intalnim mai degraba, decat in zona urbana medie si mica, persoane intre 40 si 49 de ani care acceseaza Internetul, barbati, persoane cu studii superioare si decidenti privind cumpararea de produse de folosinta indelungata.

Locul favorit de accesare al Internetului este acasa, majoritatea internautilor optand pentru aceasta solutie in proportie de peste 75%. Accesul din zonele cu Internet wireless ajunge aproape de 20% in timp ce Internet Cafe-urile se pozitioneaza la aproximativ 5%. Accesarea Internetului de la birou este la concurenta cu folosirea telefonului mobil in navigarea online cu aproape 25% din alegerile internautilor.

In ceea ce priveste timpul alocat spatiului online, 52% dintre internauti au declarat ca acceseaza Internetul preponderent dupa ora 18, in timp ce 34% mentioneaza intervalul orar 10-18.

Accesarea Internetului este motivata de potentialul informativ al acestuia, usurinta cu care se pot gasi informatiile si utilizarea facila (peste 85% din mentionarile internautilor). Peste 70% dintre persoanele intervievate au declarat ca acceseaza Internetul atat in scopuri personale cat si profesionale

In orasele cu peste 200.000 de locuitori, exista o puternica corelatie intre utilizarea Internetului preponderent (sau exclusiv) in scopuri profesionale sau de educatie si efectuarea de achizitii online in 2008.

Tot la cote ridicate in aprecierile internautilor se afla si capacitatea de a socializa si comunica online, intenautii mentionand printre preferinte interactiunea cu prietenii si Internetul ca sursa de divertisment in proportie de peste 75%. Rata increderii in informatiile gasite online nu depaseste 50%.

In plus, studiul arata ca numarul celor care achizitioneaza produse online este in crestere comparativ cu anii anteriori. Cu cat utilizatorul de Internet este mai frecvent, cu atat probabilitatea ca el sa achizitioneze online creste. Se prefera achizitionarea online de cadouri, produse sau servicii IT/software/calculatoare sau componente pentru calculatoare, articole sportive si mancare gata preparata. Doar 15% dintre cei care achizitioneaza online au marci pe care prefera sa le cumpere preponderent online (Nike, Adidas si Apple sunt cele mai des mentionate).

Studiul ''Internetul si comportamentul utilizatorului roman'' a fost realizat de catre eResearch Corp la comanda agentiei interactive iLeo. eResearch este o companie specializata in servicii de cercetare desfasurate in mediului online. Recrutarea panelului si culegerea datelor s-a facut online la inceputul lunii martie si realizarea studiului a durat sapte zile de la prima recrutare pana la elaborarea raportului final.

Studiul a fost efectuat pe 988 de respondenti, recrutati prin intermediul site-urilor pe care le-au accesat saptamina trecuta si din ePanel, baza de recrutare a eResearch. Pentru cercetarea calitativa s-au folosit focus grupuri online desfasurate in camerele virtuale eResearch Corp.

iLeo este o companie de marketing interactiv, parte a grupului Leo Burnett. Compania dezvolta campanii de comunicare pe media virtuala sau digitala, avand ca obiectiv principal extinderea mesajului de brand pe canale convergente de web, telefonie mobila sau contact personalizat.