Periodicul Politico a publicat la sfarsitul saptamanii trecute continutul uneia dintre invitatiile prin care Washington Post anunta organizarea unei receptii acasa la publisher-ul ziarului, Katharine Weymouth. In schimbul unei sume de pana la 250.000 de dolari, participantii obtineau acces la “acele putine persoane puternice”, adica oficiali ai administratiei Obama, membri ai Congresului si chiar reporteri si editori ai Washington Post.

Unul dintre lobbyistii care au primit invitatia a dat-o presei, considerand ca taxarea accesului la proprii jurnalisti reprezinta un conflict de interese pentru un ziar. Dupa ce a aparut in Politico, informatia a fost preluata de numeroase publicatii si posturi de televiziune printre care Wall Street Journal, New York Times, CBS si Fox News. Intr-un text de opinie publicat in Washington Post, ombudsmanul ziarului a descris evenimentul ca fiind un “dezastru PR-istic”.

Conducerea Washington Post a mai declarat ca textul de pe invitatii a fost conceput de un nou departament de marketing si nu primise aprobarea publisher-ului sau a echipei redactionale. “Daca am fi vazut textul l-am fi omorat pe loc deoarece prezinta intr-o maniera total gresita demersul nostru”, a spus Katharine Weymouth intr-un e-mail intern, publicat de Politico.com. Ea a admis ca ziarul pregatea o serie de intaliniri informale la care urmau sa participe si jurnalisti, dar ca acestea ar fi fost organizate “in asa fel incat sa nu ne compromita integritatea”.

Pana la urma, receptia programata pentru sfarsitul lui iulie a fost anulata, iar conducerea ziarului a promis ca nu va mai organiza astfel de evenimente care sa implice si echipa redactionala.

Publisher-ul a sugerat, insa, ca Washington Post, care a inregistrat pierderi de 19,5 milioane dolari in primul trimestru, priveste facilitarea intalnirilor dintre personajele politice din Washington ca pe o viitoare sursa de venit. “Vom incepe sa organizam evenimente care ne vor intari reputatia si in nici un caz nu vor ridica semne de intrebare la adresa integritatii noastre”.

Potrivit secretarului de presa al Casei Albe, nici unul dintre membrii administratiei Obama nu dat curs invitatiei Washington Post, care “ar depasi probabil” limitele acceptabilitatii.