Wall-Street: Cum comentati urmatoarele afirmatii, care se regasesc in contestatiile depuse de agentiile participante la licitatia pentru brandul turistic:
TBWA Bucuresti este o agentie full service, si nu una specializata pe consultanta de brand, ceea ce contravine cerintelor din caietul de sarcini: “Cautam sa cream un parteneriat cu o companie specializata de consultanta de brand - si nu o agentie de comunicare full service [..] Vom descalifica de la inceput fiecare companie care nu este o firma specializata de consultanta de brand".

Alina Simpetru: TBWA este o agentie full service, care are si specializarea consultantei de brand – si nu este exclusiv companie de consultanta de brand. Specializarea pe un domeniu nu implica automat exclusivitatea pe acesta.

Suntem convinsi ca documentatia depusa de TBWA Bucuresti, atat ca experienta proprie, cat si ca experienta a echipei si a retelei TBWA, una dintre cele mai celebre creatoare de branduri din lume, ce si-a garantat sprijinul in cardul acestui proiect, este mai mult decat suficienta. TBWA nu are doar credibilitatea si capacitatea de a elabora proiecte de branding ci si capacitatea de a dezvolta strategii de comunicare internationale extrem de eficiente, asa ca se regaseste si in cerintele proiectului de fata.

Wall-Street: TBWA Bucuresti se afla in conflict de interese deoarece, in aceasta perioada, TBWA-ISC Malaysia realizeaza campania turistica “Malaysia: Truly Asia”.

Alina Simpetru: Nu exista nici un conflict de interese. Dimpotriva, exista un interes major in a gasi sprijin in experienta colegilor nostri din Malaezia, mai ales avand in vedere ca "Malaysia: Truly Asia” este considerata cea mai premiata si mai eficienta campanie de promovare a turismului. Ea este o campanie care continua, si va continua speram si in anii urmatori, dar etapa de branding care ar corespunde proiectului nostru s-a incheiat de ani de zile.

Wall-Street: Liderul de proiect al consortiului TBWA-GfK, Nick Baum, vicepresedinte TBWA Europe, nu este angajat al agentiei din Bucuresti. TBWA se afla intr-un conflict de interese deoarece Nick Baum a comunicat pe tema brandului de tara cu Felix Tataru, presedinte IAA Romania, cu ocazia conferintei IAA din 15 decembrie.

Alina Simpetru: Toate elementele legate de disponibilitatea lui Nick Baum au fost comunicate beneficiarului, conform procedurii. Este surprinzator insa cum cineva care ar trebui sa cunoasca modul de operare al unei multinationale pune astfel de intrebari. Si mai surprinzator (si din nou, pueril) este modul in care se declara ca o mare descoperire participarea lui Nick Baum alaturi de TBWA Bucuresti la Conferinta Anti-Criza din decembrie anul trecut. Este un lucru cu care ne mandrim. Nick este un mare prieten al Romaniei si un profesionist extraordinar. Iar folosirea metodei de management al gandirii creative pe care TBWA a numit-o Disruption este un lucru pe care il promovam de ani de zile.

In contextul conferintei mentionate, unde au participat si multe alte agentii, printre care daca nu ma insel chiar si Brandient, s-au discutat numeroase idei despre cum sa minimizam efectele economice ale crizei in industria de comunicare, iar propunerea TBWA de a organiza un Disruption pentru repozitionarea cat mai competitiva in noua conjunctura internationala a fost primita cu entuziasm si interes de catre toti participantii.

Interesul meu, al Anetei Bogdan si al multor altora in ceea ce priveste ideea de promovare a brandului de tara nu e un lucru nou. Exista cativa dintre noi care in mod constant am fost parte din diverse grupri de initiativa sau sustinere in acest sens. Nu cred sa existe subiect mai important atunci cand e vorba de punerea un practica a ceea ce ai invatat intr-o intreaga cariera decat brandul propriei tari.

Wall-Street: In ce stadiu se afla solutionarea contestatiilor? Ce feedback ati mai primit din piata?

Alina Simpetru:
Ca urmare a contestatiilor depuse, procedura este in acest moment suspendata, in asteptarea solutionarii acestora. Detaliile sunt in posesia Ministerului Turismului, de la care si noi asteptam o informare cat mai curand, sa speram.

Piata urmareste cu destul de mult interes aceasta licitatie, mai ales prin prisma importantei strategice a acestui proiect, cum era si de asteptat. Imi pare rau insa ca a trebuit sa ne lovim de apetenta (usor exagerata) a unora de a folosi cartea contestatiilor. Mai ales ca toate firmele concurente in acest stadiu final al licitatiei se cunosc destul de bine intre ele, iar intrebarile (destul de puerile in majoritatea lor) si-ar fi gasit cu usurinta raspunsul in modul de operare al companiilor multinationale, cu care suntem cu toti familiarizati.

Din punctul nostru de vedere, orice ofertant are dreptul sa conteste orice act al autoritatii contractante in cazul unei licitatii publice, daca a suferit, sufera sau risca sa sufere un prejudiciu ca o consecinta a acestuia.

Contestatia introdusa insa de Brandient Consult, reprezentant imputernicit al candidatului Asocierea Saffron Brand Consultants SA - Brandient Consult SRL - Acacia Avenue Ltd, se refera la decizia autoritatii contractante cu privire la un alt participant la procedura, iar nu in legatura cu propria candidatura. Asocierea Saffron Brand Consultants SA - Brandient Consult SRL - Acacia Avenue Ltd a fost declarata calificata, a intrat in etapa a doua a procedurii de licitatie restransa si, ca urmare, nu a suferit, sufera sau risca sa sufere un prejudiciu ca urmare a unui act al autoritatii contractante cu privire la propria candidatura. Prejudiciul invocat insa de Brandient Consult se refera la decizia autoritatii contractante cu privire la alt candidat calificat. Cu alte cuvinte, o firma calificata incearca eliminarea concurentei.

Similara este si pozitia HYPERMEDIA SOLUTIONS LLC dba FutureBrand, invocand participarea a doua entitati din grupul GFK in doua asocieri, precum si cea a Landor Associates GmbH, care invoca pretentia ca TBWA nu ar fi firma specializata pe consultanta de brand – ele privesc alte aspecte decat propria situatie, asa cum a reiesit din decizia autoritatii contractante.

Wall-Street: Cine sunt membrii echipei consortiului TBWA-GfK?

Alina Simpetru: Echipele pe care noi le-am propus, sunt compuse din specialisti romani cu experienta si din colegi cu reputatie in brandingul de tara din cadrul corporatiilor TBWA si GfK, asa cum si credem ca este ideal in cazul unui astfel de proiect. Ne-am dorit sa avem o componenta puternica locala, pentru a putea asigura atat insight-uri valoroase in evaluarea solutiilor strategice ce vor trebui elaborate, cat si un management central cat mai eficient. Ne-am propus insa si sa atragem in aceasta echipa si tot ce e mai valoros in sutele de birouri din intreaga lume la care avem acces. Pe tot parcursul acestui proiect, acesti specialisti de talie mondiala vor fi angajati alaturi de noi, cu aceleasi drepturi si responsabilitati in fata rezultatului final. E modul in care orice multinationala lucreaza pe proiecte strategice importante – daca nu ar fi posibil sa isi foloseasca resursele internationale umane si de know-how, motivatia existentei multinationalelor ar disparea...