Brandient si BBDO Portugalia completeaza lista agentiilor contestatare ale licitatiei brandului turistic, alaturandu-se companiilor Landor Associates si FutureBrand. Trei din cele patru agentii cer descalificarea consortiului TBWA Bucuresti-GfK Romania.
Chiar daca a facut parte din cele trei consortii care s-au calificat in finala licitatiei, agentia romaneasca de branding Brandient, prin directorul general Aneta Bogdan, a contestat decizia Ministerului Turismului. Consortiile finaliste au fost formate din: TBWA Bucuresti – GfK Romania; Saffron Brand Consultants – Brandient Consult – Acacia Avenue Limited; THR, Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion – Taylor Nelson Sofres.

Prin documentul depus la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, Aneta Bogdan aduce patru argumente prin care cere descalificarea consortiului TBWA-GfK. In primul rand, TBWA Bucuresti nu corespunde cerintelor ministerului deoarece nu este o agentie specializata pe consultanta de brand, ci una de comunicare full service. “ Vom descalifica de la inceput fiecare companie care nu este o firma specializata de consultanta de brand”, se arata in caietul de sarcini.

O alta cerinta a ministerului era ca asocierile sa prezinte contracte de servicii anterioare in valoare de 30% din bugetul estimat pentru brandul de tara, de 2 milioane de euro, si trei contracte a caror valoare sa reprezinte 50% din acea suma. TBWA ar fi prezentat proiecte ale agentiilor-surori din alte tari, cum ar fi TBWA-ISC Malaysia, agentie care nu urma sa-si aduca aportul in proiectul romanesc de branding.

O alta obiectie adusa de Bogdan este ca liderul de proiect al consortiului TBWA-GfK, Nick Baum, vicepresedinte TBWA Europe, nu este angajat al agentiei din Bucuresti, asa cum cere ministerul. TBWA s-ar afla si intr-un conflict de interese deoarece Nick Baum a comunicat pe tema brandului de tara cu Felix Tataru, presedinte al International Advertising Association Romania, institutie care a consiliat Ministerul Tursimului in intocmirea caietului de sarcini.

Aneta Bogdan citeaza o stire aparuta pe iaa.ro in urma conferintei organizate de IAA pe 15 decembrie: “(Nick Baum) a lansat o invitatie […] de a se reuni intr-o zi pentru a discuta si a gasi solutii in ceea ce priveste brandul Romania. Felix Tataru a fost unul dintre primii care s-au alaturat initiativei, in urmatoarea perioada urmand a se hotari o zi si o locatie pentru acest eveniment”.

O parte din argumentele Brandient au fost folosite si de agentiile Landor Associates si FutureBrand, care au cerut anterior descalificarea consortiului TBWA-GfK.

BBDO considera ca ar fi trebuit sa intre in finala

Asocierea formata din BBDO Portugalia, agentia romaneasca Graffiti BBDO si firma de cercetare Mercury Research a contestat rezultatul partial al licitatiei, considerand ca ar fi trebuit sa se numere printre finalisti.

“Apreciem ca oferta noastra trebuia sa fie selectata pentru a doua etapa a procedurii, intrucat a intrunit toate cerintele solicitate de autoritatea contractanta prin documentatia de atribuire in vederea seceletarii sale dupa prima etapa”, se arata in contestatie.

BBDO integreaza in document si doua tabele prin care ilustreaza ca modalitatea de calcul utilizata pentru selectarea candidatilor in cea de-a doua etapa difera semnificativ fata de cea prezentata in documentatia de atribuire.

“Mai mult, apreciem ca se impune reevaluarea ofertelor depuse de catre toti candidatii [..] in conditiile in care experienta in brandingul national sau brandingul de turism national este o conditie esentiala in vederea selectarii. Or, tocmai ofertele unor societati cu o vadita experienta in domeniu (spre exemplu: BBDO Portugal, Landor Associates) au fost declarate ca respinse, ca urmare a manierei surprinzatoare si totodata, tinuta secreta pana la acest moment, de evaluare a ofertelor”.

Licitatia pentru construirea brandului turistic de tara, la care s-au inscris 13 consortii de companii, implica gestionarea unui buget de 2 milioane de euro si este prima componenta a unei campanii pentru care Romania a obtinut un buget de 75 milioane euro de la Comisia Europeana. Campania, care include construirea si promovarea brandului, se desfasoara in perioada 2008-2013.

Wall-Street a scris in premiera despre suspendarea licitatiei pentru brandul turistic, dupa ce au fost depuse primele doua contestatii, ale agentiilor FutureBrand si Landor. La finalul saptamanii trecute, ministrul Elena Udrea a anuntat suspendarea licitatiei, care a fost contestata pana la acel moment de patru agentii participante.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri