La polul opus, cele mai mici bugete de marketing si comunicare se regasesc in sectorul energetic, auto, turism si IT. Acesti bani sunt cheltuiti in special in campanile de mass marketing, in promovarea online, in distributia de cataloage, mailing si PR. In schimb, cele mai mici bugete sunt alocate pentru emailing, telemarketing, pentru trimiterea de SMS-uri si mobile marketing.

Ca si canale de comunicare, cele mai folosite sunt e-mailing-ul, distributia de cataloage, mailing-ul adresat, urmate de canalele “clasice de mass marketing” (TV, ziare), drop mail-ul, telemarketing-ul, mobile marketing-ul, Internetul (prin folosirea bannerelor, blogurilor, a retelelor sociale) si PR-ul.

Potrivit studiului efectuat in perioada iunie-iulie 2009, 23,9 % dintre respondenti au mentinut bugetul de marketing la nivelul celui din 2008, in timp ce 13,55 % au crescut bugetele pentru a-si creste cota de piata.

In schimb, 13,55% din respondenti au redus bugetele de marketing si promovare cu 30-50% si doar 6,78% au avut modificari semnificative de peste 50%.

“Acest lucru ne arata totusi ca in Romania companiile sunt orientate catre activitatile de marketing ce pot fi masurate in vederea eficientizarii costurilor, insa sunt inca canale mai putin cunoscute, precum telemarketingul sau mobile marketingul ce nu sunt utilizate la scara larga. Avantajele oferite de aceste canale constau nu numai in interactiunea directa cu clientii, dar si folosirea unei palete largi de servicii”, a declarat Dejan Grbic (foto), director general Linea Directa Communications Romania.

Conform studiului, companiile urmaresc prin campanile de marketing pe care le organizeaza in primul rand cresterea numarului clientilor si a volumui de vanzari, loializarea clientilor existenti si cresterea notorietatii. Totodata, se are in vedere dezvoltarea bazelor de date spre a fi utilizate ulterior in campanile de comunicare, maximizarea clientilor prin vanzari aditionale, precum si repozitionarea anumitor branduri sau produse.

In ceea ce priveste activitatile de marketing direct, doar 36,51% din companiile participante la studiu apeleaza la un prestator de servicii. Cei ce nu folosesc outsourcing-ul sustin ca nu fac acest lucru fie pentru ca detin intern resursele necesare pentru a deplini aceste operatiuni, fie nu-si permit acest lucru pentru ca au bugete de comunicare reduse sau nu detin suficiente informatii cu privire la procesul de externalizare.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 250 de companii, care activeaza in ramuri ale industriei precum IT, financiar, FMCG, farma, auto, telecomunicatii, turism si sectorul energetic, companii cu cifra de afaceri de peste 1 mil. euro.

Linea Directa Communications face parte din Studio Moderna Group, una dintre cele mai mari companii de marketing direct si call center. Grupul acopera 19 de piete din Europa Centrala si de Est, oferind servicii in 22 de limbi internationale.