“Cu putin optimism as putea spune chiar ca am depasit curba inferioara a declinului si ne apropiem de o mult ravnita stabilizare. In trimestrul al II-lea al lui 2009 am sesizat o inviorare vizibila a pietei”, spune Ileana Tomescu (foto), precizand ca nu se asteapta ca ascensiunea pe piata de publicitate sa inceapa mai devreme de a doua jumatate a lui 2010.

In contextul in care piata s-a coagulat in ultimul an prin formarea de pool-uri de media buying si aliante, Brand Connection a incheiat in luna martie un parteneriat cu Draftfcb, agentie de publicitate full service care ofera si servicii de media, si cu Initiative (cealalta agentie de media din grupul Lowe). In urma acestei aliante, concretizata prin intrarea Draftfcb in actionariatul Brand Connection in parti egale cu Initiative, bugetele de media buying ale clientilor Draftfcb si Brand Connection au fost negociate la pachet cu cele ale clientilor Initiative.

Despre evolutia parteneriatului in cele sase luni de la infiintare, Tomescu spune ca mecanismul prin care acesta functioneaza a fost setat in linii mari si se lucreaza inca la definirea aspectelor “de detaliu”. Cifra de afaceri a Brand Connection in 2009 se va situa in jurul valorii de 8 milioane euro, din care circa 50% este aportul clientilor Draftfcb (cealalta jumatate este formata din bugetele de media ale clientilor Brand Connection).

“La nivel strategic, prioritatea Brand Connection in 2009 este aceea de a incheia anul cu un castig cat mai mare la capitolul market share. Acest lucru nu inseamna ca vom incheia anul 2009 pe minus; din contra, o marja cat de mica de profit este esentiala pentru sanatatea unui business, indiferent de stadiul de dezvoltare in care el se afla. Brand Connection va incheia anul 2009 cu un rezultat pozitiv in acest sens”, completeaza sefa Brand Connection.

Anul 2009 a fost unul atipic pentru intreaga piata de media, a mai spus ea. Clientii au devenit mai precauti, orientati catre parteneriate pe termen scurt (project based) si catre mediile traditionale, in special televiziunea. “Pentru Brand Connection insa, impactul acestor schimbari a fost atenuat de parteneriatul strategic cu Draftfcb, care a avut o contributie importanta la mentinerea echilibrului de business al companiei”.

In ultimul an, Brand Connection si-a consolidat echipa la 15 angajati (cu 3 mai multi decat anul trecut) si a lansat un unit dedicat exclusiv proiectelor de digital & creative media. Printre clientii agentiei se numara DraftFCB, CSC Pharmaceuticals, Bayer, Boehringer-Ingelheim, Schering Plough, Porsche Inter Auto Romania, Lilly, Romexpo, Crucea Rosie Romana, The AD Store, British Council, 3F Trading, Intesa SanPaolo Bank.

Cat despre tendintele pietei in ultimul an, Ileana Tomescu mentioneaza intoarcerea spre traditional si retete verificate si reticenta fata de neconventional. “Pentru mine, una dintre «revelatiile» crizei a fost sa vad ca, indiferent de cat de putini bani aveau la dispozitie si de cat de mult s-a batut moneda pe new media si puterea neconventionalului, advertiserii se simt confortabil «la televizor». Si probabil ca o vor face pentru mult timp de acum inainte.

De aici trag si o a doua concluzie; si anume ca mai avem ceva cale pana sa putem oferi online-ului statutul pe care il merita in ierarhia mediilor de comunicare in Romania”.

DRAFTFCB incheie o alianta cu Initiative si Brand Connection

DRAFTFCB incheie o alianta cu Initiative si Brand Connection