Online-ul este singurul sector care a crescut in bugetele de publicitate ale companiilor din Marea Britanie, in contextul in care restul segmentelor au cunoscut o erodare in planificarea consumului de marketing.

Astfel, o cincime dintre respondenti (20,5%) se asteapta sa aloce in trimestrul al treilea mai multi bani promovarii pe Internet. Spre comparatie, celelalte canale media au cunoscut o revizuire in jos a cheltuielilor alocate (24,4% dintre respondenti au afirmat ca isi reduc costurile de marketing).

Scaderile din industria de marketing ar putea depasi cel mai de jos nivel, potrivit aceluiasi raport citat de Financial Times.

Cheltuielile din marketing au scazut pentru al optulea trimestru consecutiv, insa in acest trimestru a avut loc cea mai mica reducere a bugetelor din ultimele 12 luni. Astfel, potrivit raportului IPA/BDO Bellwether, doar 15% dintre companiile respondente au declarat ca vor reduce cheltuielile de marketing, spre deosebire de o pondere de 28% in trimestrul al doilea si de 42% in ultimele trei luni din 2008.

"Ultimele date sugereaza o perspectiva optimista si o stabilizare a pietei media care readuc optimismul printre companiile de publicitate", a declarat Jim Marshall, consultant Starcom si presedinte al IPA Media Futures Group.

Serviciile ca relatii publice (PR), evenimente si sponsorizari se confrunta in continuare cu cele mai abrupte scaderi ale bugetelor, iar publicitatea din media traditionala a resimtit cea mai mica reducere din ultimele sase trimestre.

Sectoarele de retail, turism si divertisment au resimtit o revenire, in timp ce ariile cu cele mai adanci reduceri au fost serviciile financiare, serviciile non-guvernamentale, sectorul IT si industrial.

Mai mult de 47% dintre companiile participante la sondaj au anuntat ca au vazut o imbunatatire in concordanta cu cresterea economica.

"Desi cheltuielile din publicitate au continuat sa scada, ultimul raport Bellwether este un semn ca reducerile bugetelor s-au redus", a declarat Rory Sutherland, presedintele IPA si vice-presedintele Ogilvy Group din Marea Britanie.

"In timp ce companiile inteleg ca trebuie pastrata o prudenta, raportul arata o crestere puternica a increderii companiilor si a revenirii economiei mondiale in trimestrul al treilea. Va fi interesant sa vedem daca sporirea cheltuielilor online va prezice o revenire si in alte categorii", a declarat acesta.

Online-ul - semne de revenire

- In Marea Britanie, publicitatea online a depasit-o pe cea TV;

- studiu despre ponderea publicitatii online in principalele tari din Europa;

- publicitatea online iese mai putin sifonata din criza;

In Marea Britanie, publicitatea online a depasit-o pe cea TV

In Marea Britanie, publicitatea online a depasit-o pe cea TV