In jur de 83% dintre marketeri au cheltuit mai mult decat in 2008 pentru publicitatea online, in timp ce 94% dintre acestia se asteapta ca cifrele sa creasca si in 2010, conform raportului realizat printre 500 de marketeri cu functii de conducere din noua tari europene.

Marketerii se asteapta ca anul viitor cheltuielile in publicitatea online sa creasca cu 7,6%, iar in 2011 cu 15% acestia considerand ca investitiile in publicitatea pe internet vor creste datorita eficientei acesteia si targetarii precise a publicului.

"Rezultatele arata ca publicitatea online continua sa se dezvolte pentru ca este flexibila, masurabila si pentru ca ofera o rentabilitate a investitiei mare in timp ce recesiunea influenteaza influenteaza bugetele de publicitate in intregime. De aceea, promovarea online isi consolideaza pozitia ca fiind mediul preferat de marketerii din Europa”, a declarat Alison Fennah, director executiv al EIAA (asociatie care include membri precum AOL, BBC, MTV, eBay sau Condé Nast, publisherul revistelor Vogue, Vanity Fair sau GQ)

Previziunile EIAA creste sperantele in faptul ca marketerii incep sa isi recapete increderea si sa isi creasca bugetele de publicitate.

In timp ce publicitatea TV ar putea pierde teren, site-uri precum ITV.com, ce ofera emisiuni online, incep sa atraga atentia advertiserilor. Astfel, raportul, realizat in noua state europene, arata ca 33% dintre companii sustin ca vor majora bugetele alocate publicitatii video pe Internet.

Raportul arata de asemenea 20% dintre respondenti si-au majorat investitiile in publicitatea pe telefonul mobil.

La nivel mondial piata de publicitate pe Internet este de aproximativ 54 mld dolari (36,2 mld euro), Google fiind singura compania dintre cele 15 cele mai mari companii de media la nivel mondial cu crestere in acest an.

Astfel in timp ce scaderea totala a incasarilor din publicitate a celor 15 giganti media este de 13,1%, veniturile Google vor creste in acest an cu 4%, potrivit datelor din luna octombrie ale ZenithOptimedia, una dintre cele mai importanti agentii de media la nivel global, detinuta de grupul francez Publicis.

In Romania, conform studiului Media Fact Book realizat de Initiative Media, agentia de media a grupului Lowe Romania internetul va ajunge pana la 13 milioane de euro, fata de 16 milioane de euro in 2008.

Mediul digital a avut o cota de 3% din totalul celor 540 de milioane de euro investiti in media, iar in acest an va ajunge la 4% din piata care va fi de 340 de milioane de euro.

Cititi si Presedintele IAB Europe: Accelerati standardizarea formatelor, piata vrea simplitate

Piata de publicitate scade cu 38% in 2009. Printul, cel mai afectat

Piata de publicitate scade cu 38% in 2009. Printul, cel mai afectat