Potrivit unui sondaj al companiei de cercetare Nielsen, utilizatorii de internet ar fi dispusi sa plateasca pentru filme, jocuri sau muzica, insa mai putin pentru stiri, blog-uri si clip-uri create de utilizatori.

Studii anterioare au aratat ca internautii prefera continutul gratuit. De exemplu, un studiu al companiei Forrester Research din luna noiembrie a ilustrat ca 80% dintre consumatorii americani nu vor accesa reviste si ziare online daca acestea nu mai sunt gratuite.

La studiul Nielsen au participat 27.000 de consumatori din 52 de tari din America de Nord, America Latina, Europa, Asia si Orientul Mijlociu.

Pentru filme, muzica, jocuri si alte productii video profesioniste, 50% dintre respondenti au declarat ca ar putea lua in considerarea plata sau deja au platit continutul online. Mai putin de 30% au declarat ca ar plati pentru retele sociale, podcasting, radio, clip-uri create de consumatori sau blog-uri.

Doar 34% dintre consumatori cred in argumentul publisherilor ca nu pot produce acelasi continut de calitate din cauza gratuitatii continutului. Raportul a concluzionat ca adoptarea platilor pentru continutul online ramane "in proces de dezvoltare".