Brandurile trebuie sa isi concentreze activitatea online pe o generatie noua de influentatori, daca vor sa continue sa se dezvolte intr-o lume conectata, saturata de informatie, in care continutul generat de terti devine din ce in ce mai important.

In acest raport, compania a identificat un nou segment de consumatori si abordarile cele mai bune pentru a interactiona cu acestia. Este un grup de Super Lideri, cel mai influent segment din marea comunitate online. Atunci cand sunt interesati, acesti influentatori pot sa devina ambasadori ai brandurilor, sa ajute la promovarea mesajelor acestora, sa dezvolte opinii si sa contribuie la intarirea increderii in produsele lor, ajutandu-le sa acceseze o comunitate mai mare de consumatori conectati, in mod eficient.

Reprezentand doar 7% din populatia online la nivel global, Super Liderii sunt cei mai activi si sociali din zona online. Mai mult de jumatate dintre ei (57%) scriu saptamanal review-uri despre branduri si/sau produse, si aproape doua treimi (65%) spun ca se simt mai inclinati sa faca acest lucru dupa o experienta pozitiva. In plus, mai mult de trei sferturi (78%) se asteapta ca brandurile sa le raspunda review-urilor si evaluarilor lasate, spunand ca interactiunea cu brandurile in social media le imbunatateste opinia despre brandul respectiv (79%).

Raportul arata de asemenea felul in care procesul de cumparare al consumatorilor s-a transformat de la unul relativ liniar la o retea complexa cu multiple puncte de interactiune. Consumatorii cauta astazi informatie inainte, dupa si in timp ce cumpara. Ei verifica cel putin patru surse de informatie, majoritatea acestora fiind in afara controlului brandurilor - un motiv in plus pentru care companiile trebuie sa interactioneze corect cu Super Liderii, pentru ca review-urile si conversatiile lor cu brandurile in online genereaza una dintre cele mai credibile surse de informatie pentru consumatori.