Persoanele din tari precum SUA, Germania, Franta sau Marea Britanie petrec in medie intre patru si sapte minute pentru a-si citi facturile printate pentru anumite taxe, extrasul de cont, detaliile din factura de telefon mobil ori cea de utilitati.

Spre deosebire, acestia petrec in medie intre unu si patru minute pentru a citi factura online la utilitati ori e-mailul de la diferite companii.

Astfel, conform studiului Kodak consumatorii din tarile Europei de Vest petrec mai mult timp pentru a citi anumite informatii in format printat decat online ceea ce a determinat specialistii in marketing sa lanseze o metoda de promovare denumita “transpromo”.

Denumirea provine de la cuvintele “tranzactie” si “promotional” si se refera la metodele prin care diferite companii pot adauga mesaje publicitare in diferite documente precum facturile.

“Beneficiilesunt duble: cel care emite documentul tranzactional poate transforma costurile intr-o sursa de venit, iar advertiserul va comunica doar cu anumite publicuri, selectate dupa preferinte precum varsta, pozitie geografica, venituri. De exemplu, marii emitenti de facturi, printre care banci, furnizori de utilitati sau de servicii de comunicatii, vor putea vinde altor companii spatiul alb din facturile transmise catre clientii lor. Astfel, companiile vor avea un instrument de promovare a serviciilor sau produselor, in randul unui target atent ales“, au declarat oficialii companiei121 Communication.

Agentia de marketing direct s-a lansat anul trecut pe piata locala, iar managementul isi doreste sa aduca aceasta metoda si in Romania in urmatoarea perioada.