Principalul obiectiv de comunicare al Timisoreana in 2009 a fost consolidarea pozitiei de lider pe segmentul de bere mainstream, pe care si-l imparte cu marci precum Bergenbier (produsa de Bergenbier S.A.) si Golden Brau (Heineken Romania). Campania a pastrat mesajul Timisoreana din ultimii ani, conturand un brand cu traditie de trei secole, care le vorbeste consumatorilor despre valori precum traditie, omenie, onestitate. Pastrarea pozitionarii brandului era importanta mai ales in contextul economic de anul trecut. “Mesajul Timisoreana catre consumatori a ramas acelasi peste ani. Brandul reuseste sa construiasca o lume in care iti doresti sa te reintorci, la care vrei sa te raportezi, indiferent de timpul in care traiesti, pentru ca e o lume cu valorile in care crezi si astazi”, explica Andreea Nemens, client service director la GMP.

Bugetul de comunicare al Timisoreana in 2009 a fost mai mic decat in 2008, potrivit Cameliei Panait (foto stanga), group brand manager Ursus Breweries. Astfel, echipa de marketing a Ursus Breweries si agentiile cu care lucreaza s-au concentrat pe selectarea canalelor de comunicare astfel incat sa atinga publicul tinta cat mai eficient, in momente in care acesta era receptiv la mesaj.

Principalele canale de comunicare au fost televiziunea, printul, OOH, mediul digital, comunicarea la locul de vanzare si evenimente speciale, aceleasi din anii anteriori, precum Serbarile Timisoreana.

Rezultatele obtinute in urma campaniei au depasit obiectivele - cele de vanzari au fost depasite cu 35% si cele de imagine de brand cu peste 90% - ceea ce demonstreaza, potrivit Cameliei Panait, ca mai ales in contextul economic de anul trecut, e important ca brandul sa ramana fidel pozitionarii sale pe piata si sa fie constant in comunicare. Cota de piata a Timisoreana a crescut cu 17% in 2009.

Piata berii a scazut anul trecut cu 10-15% ca volum de vanzari. In acest context tendinta in randul competitorilor a fost sa investeasca mai mult, in special in media si in ambalaj, spune Andreea Nemens. Timisoreana a mentinut un nivel al investitiilor relativ constant si a mizat pe puterea brandului.

Echipa Ursus Breweries care a lucrat la campania din 2009 a fost formata din: Grant McKenzie (foto dreapta) – Marketing VP, Camelia Panait – Group Brand Manager, Mihai Bonca – Senior Brand Manager, Tudor Ghiurca -Brand Manager, Anca Severin – Junior Brand Manager. Din partea GMP, Stefan Vasilachi – Creative Director, Andreea Nemens – Client Service Director, Irina Revnic-Dan – Account Director, Valentin Nastase –Graphic Designer, Bogdan Stanciu – DTP Manager, Radu Teodorescu – AV Producer, Ioana Munteanu – Senior Copywritter si Ioana Gheorghita – Senior Strategic Planner, alaturi de persoane care au parasit intre timp agentia, precum Cosmin Ezaru, Teodor Cucu, Ioana Tomescu si Denisa Popescu.

In campanie au fost implicate si agentiile Mercury360 (BTL), United Media (media), Webstyler (digital) si 2activePR (relatii publice).