Industria de publicitate online din Europa a trecut cu bine primul semestru al acestui an, fiecare piata revenind la o crestere de doua cifre. Ce se va intampla pana la finalul anului va depinde de climatul economic global, insa online-ul, care si-a demonstrat pana acum rezistenta, ar trebui sa depaseasca un eventual nou val de incetinire economica. “Sper insa ca nu vom ajunge acolo”, a declarat pentru Wall-Street Alain Heureux, presedintelele Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe.
In 2009 industria de publicitate online din Europa a inregistrat valoarea de 14,7 mld. euro. Pe fondul atingerii nivelului de 8 mld. euro in primele sase luni din 2010, Alain Heureux estimeaza o valoare de 16 mld. euro in acest an.

Printre tendintele observate in industrie pe perioada primelor 6 luni se numara majorarea ponderii publicitatii video si display, cresterea eficientei pietei online prin utilizarea de aplicatii pentru o targetare mai buna a audientelor.

In ceea priveste evolutia publicitatii online incepand cu cel de-al treilea trimestru, presedintele IAB sustine ca digitalul va deveni “o parte centrala in majoritatea strategiilor de media si comunicare”.

“La inceputul acestui an m-am intalnit la Istanbul cu directorul de marketing al AB Inbev si presedintele World Federation of Advertisers unde am discutat despre marketingul digital si strategia brandurilor din sectorul bunurilor de larg consum in ceea ce priveste activitatile online. Cuvintele oficialului AB Inbev mi-au ramas in minte, acesta subliniind faptul ca publicitatea video va facilita trecerea cheltuielilor lor cu publicitatea de pe canalele traditionale spre platformele digitale si dialogul cu consumatorul. Cu toate acestea el a indicat faptul ca posibilitatile de masurare si pretul ar trebui sa se regaseasca pe agenda IAB. Mai tarziu, la Barcelona, strategul pe online al AB Inbev mi-a comunicat ca au scazut investitiile in promovarea TV pe durata Campionatului Mondial din Africa de Sud de la 90% pana la 25%, pompand majoritatea bugetului in online!”, explica Alain Heureux.

Referitor la industria de publicitate online din Romania, presedintele IAB declara ca Romania ar putea repeta exemplul Poloniei in partea de nord a Europei Centrale si de Est, devenind un punct important pe harta online-ului european daca industria va beneficia de o organizare mai buna, noi standarde, posibilitati de masurare si bune practici. “Avem nevoie de tari importante pentru zona Europei Centrale si de Est precum Polonia, Turcia si Romania”, spune Heureux.

Piata de publicitate online din Romania a inregistrat anul trecut valoarea de 65,2 milioane lei (15,4 milioane euro), in scadere cu circa 10% fata de 2008, cand a fost de 72,4 milioane lei, potrivit studiului ROADS ("Romanian Online Advertising Study"), realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers.

Cititi si Jucatorii din online si partea plina a paharului - De ce creste industria in acest an?
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri