In 2009 industria de publicitate online din Europa a inregistrat valoarea de 14,7 mld. euro. Pe fondul atingerii nivelului de 8 mld. euro in primele sase luni din 2010, Alain Heureux estimeaza o valoare de 16 mld. euro in acest an.

Printre tendintele observate in industrie pe perioada primelor 6 luni se numara majorarea ponderii publicitatii video si display, cresterea eficientei pietei online prin utilizarea de aplicatii pentru o targetare mai buna a audientelor.

In ceea priveste evolutia publicitatii online incepand cu cel de-al treilea trimestru, presedintele IAB sustine ca digitalul va deveni “o parte centrala in majoritatea strategiilor de media si comunicare”.

“La inceputul acestui an m-am intalnit la Istanbul cu directorul de marketing al AB Inbev si presedintele World Federation of Advertisers unde am discutat despre marketingul digital si strategia brandurilor din sectorul bunurilor de larg consum in ceea ce priveste activitatile online. Cuvintele oficialului AB Inbev mi-au ramas in minte, acesta subliniind faptul ca publicitatea video va facilita trecerea cheltuielilor lor cu publicitatea de pe canalele traditionale spre platformele digitale si dialogul cu consumatorul. Cu toate acestea el a indicat faptul ca posibilitatile de masurare si pretul ar trebui sa se regaseasca pe agenda IAB. Mai tarziu, la Barcelona, strategul pe online al AB Inbev mi-a comunicat ca au scazut investitiile in promovarea TV pe durata Campionatului Mondial din Africa de Sud de la 90% pana la 25%, pompand majoritatea bugetului in online!”, explica Alain Heureux.

Citeste si:

Referitor la industria de publicitate online din Romania, presedintele IAB declara ca Romania ar putea repeta exemplul Poloniei in partea de nord a Europei Centrale si de Est, devenind un punct important pe harta online-ului european daca industria va beneficia de o organizare mai buna, noi standarde, posibilitati de masurare si bune practici. “Avem nevoie de tari importante pentru zona Europei Centrale si de Est precum Polonia, Turcia si Romania”, spune Heureux.

Piata de publicitate online din Romania a inregistrat anul trecut valoarea de 65,2 milioane lei (15,4 milioane euro), in scadere cu circa 10% fata de 2008, cand a fost de 72,4 milioane lei, potrivit studiului ROADS ("Romanian Online Advertising Study"), realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers.

Piata de publicitate online: 65,2 mil. lei in 2009, crestere pe final de an

Piata de publicitate online: 65,2 mil. lei in 2009, crestere pe...

Cititi si Jucatorii din online si partea plina a paharului - De ce creste industria in acest an?