Rebrandingul a fost realizat in contextul in care in cursul anului 2009 Antena1 si-a regandit strategia de produs, lansand emisiuni noi si reconfigurandu-le pe cele consacrate.

Initial, compania de cercetare Synovate a realizat un audit complex al categoriei televiziunilor generaliste si o cercetare de piata constand intr-un modul calitativ si unul cantitativ, care au relevat teritoriile de pozitionare ale tuturor jucatorilor, motivatiile de consum in categorie si maniera de raportare a telespectatorilor la brandurile TV romanesti.

“Cercetarea de piata a confirmat ceea ce atat managementul Antena1, cat si echipa de consultanti BrandTailors intuia de la debutul proiectului – teritoriul curent de pozitionare al brandului Antena1 este cel propriu specificului socio-cultural al romanilor si principalei motivatii de consum al produsului de televiziune generalista”, a spus Andreea Florea, Brand Consultant.

Cu toate acestea, brandul Antena1 pierduse contactul cu personalitatea romanilor, “cu efervescenta si veselia manifestarilor lor”, se arata in comunicat. “In acest context, provocarea proiectului a constat in a repozitiona brandul Antena1 in directia anticiparii evolutiei romanilor ca grup social, conferind astfel brandului acea nota de stralucire, de natura sa il faca aspirational”.

Citeste si:

Antena1 avea, potrivit consultantilor BrandTailors, toate caracteristicile pentru a deveni “o televiziune a natiunii”. Cristalizarea rolului pe care brandul Antena1 isi propune sa il detina in viata telespectatorului sau (cu cele 5 coordonate de a-l ghida, a-l binedispune, a-l intelege, a-l sprijini si a-l apropia de familie) a condus la enuntarea pozitionarii Antena1 drept “televiziunea care face dintr-un spatiu de locuit o adevarata casa a familiei”. De acest aspect se leaga si promisiunea pe care brandul Antena1 o face telespectatorilor – “Antena1 ti se alatura”.

“Cele patru valori de brand ale Antenei1 – familia extinsa, azi, seductie si inspiratie – au forta de a ghida dezvoltarea ulterioara a brandului si comportamentul echipei care contribuie la dezvoltarea lui, fiind dezvoltate in mod sintetic din ceea ce este Antena1 fundamental. Aceste valori, ca de altfel intregul proiect de rebranding, au fost dezvoltate de echipa BrandTailors nu pentru a schimba brandul Antena1, ci pentru a-l ajuta sa devina ceea ce este cu adevarat. Atfel se justifica si faptul ca am reintrodus in platforma brandul sloganul deja celebru – «Mereu aproape»”, spune Beatrce Danis, Brand Strategist.

Dupa finalizarea solutiei strategice, in urma unei licitatii internationale gestionata de echipa de marketing a Antena 1 si consultantii BrandTailors, compania Red Bee Media a fost selectata sa dramatizeze platforma de brand.