Clasamentul, determinat prin agregarea prezentei in online si masurarea indicatorilor din social media, a fost lansat in cadrul conferintei Social Media Summit, organizata de revista Biz la Timisoara. Influenta in social media a fost definita in functie de gradul de preluare a materialelor generate de o persoana si de numarul de persoane cu care aceasta interactioneaza in mod activ.

Astfel potrivit clasamentului, cei mai influenti 10 romani in social media sunt: Vali Petcu (zoso.ro), Cristian China-Birta (chinezu.eu), Cristi Dorombach (piticu.ro), Cristian Manafu (manafu.ro), Cetin Ametcea (arhiblog.ro), Bobby Voicu (bobbyvoicu.ro), Sebastian Dragos-Bargau (visurat.ro), Vlad Petreanu (petreanu.ro), Cristian Sutu (sutu.ro) si Orlando Nicoara (orlando.ro).

Concomitent, a fost realizat un top al celor mai influente “vedete” in social media si un clasament al blogurilor colective. In clasamentul vedetelor conduce Cabral Ibacka (cabral.ro) urmat de Mircea Badea (mircea-badea.ro) si Tudor Chirila (tudorchirila.blogspot.com), iar in topul celor mai influente 10 bloguri colective conduce bookblog.ro, urmat de monden.info si refresh.ro.

Metodologia studiului

Pentru a realiza un astfel de clasament s-a pornit de la premisa ca influenta inseamna prezenta activa in principalele social media care genereaza interactiune cu alti oameni din acelasi mediu, colportand astfel mesajul initial catre o audienta mai mare. Pentru intocmirea efectiva a clasamentului influentei in social media, Biz si TreeWorks (ZeList) au tinut cont de activitatea sustinuta in perioada 1 ianuarie 2009 - 1 septembrie 2010.

Initial, a fost realizata o lista scurta, pe baza notorietatii si prezentei in topuri relevante pentru online-ul romanesc si a aparitiilor constante in mass-media traditionala si in presa online.

Citeste si:

Apoi, au fost intocmite trei clasamente, unul realizat prin calcularea scorurilor obtinute in topul ZeList, unul aferent activitatii din anul 2010, realizat prin insumarea activitatii in blogosfera, pe Twitter si pe Facebook si cel de-al treilea, un clasament al vizibilitatii in presa, realizat de revista Biz.

Au fost evitati factori de tipul: numar de followers pe Twitter, de prieteni pe Facebook si de vizitatori ai blogului. S-a incercat in schimb cuantificarea unor interactiuni mai puternice: numarul de subiecte preluate de alte persoane (citari ale posturilor pe alte bloguri, pe Twitter, pe Facebook – tinandu-se cont si de importanta celor care au preluat respectivele subiecte), numarul de mentiuni ale unei anumite persoane pe Twitter, numarul de persoane care urmaresc un blogger in mod curent (prin feedurile RSS – raportandu-ne la cifrele oferite de Google Reader), numarul de comentarii generate de materialele unui blogger pe Facebook.

De asemenea, rezultatele din 2010 au fost ponderate cu un clasament pe 2009 (avand in vedere ca influenta se construieste in timp, spre deosebire de vizibilitatea de moment), precum si cu o nota data de membrii redactiei Biz, nota ce a tinut cont de gradul de preluare a unui blogger in presa traditionala.

Sursa foto: zoso.ro