O analiza a continutului stirilor arata ca 92% din subiectii stirilor economice din media romanesti sunt barbati. Numarul e mai mic cu doar doua puncte procentuale in cazul stirilor politice.
Lumea portretizata in stiri este majoritar masculina: 76% din oamenii despre care auzim sau citim in stiri sunt barbati. Doar 24% sunt femei, se arata in studiul The Global Media Monitoring Project (GMMP), realizat prin monitorizarea a 1281 de ziare, televiziuni, posturi de radio si site-uri din 108 tari.

In Romania, au fost monitorizate, in cursul zilei de 10 noiembrie 2009, posturile de televiziune TVR1, Realitatea TV si Pro TV; posturile radio RRA, Pro FM, Info Pro si Europa FM si ziarele Libertatea, Jurnalul National, Cotidianul, Evenimentul zilei, Gandul, Romania Libera, Adevarul si Transilvania Expres.

Monitorizarea a aratat ca femeile sunt prezente in stirile despre celebritati, media si arta - 46% - dar marginale in politica si economie. Per total, femeile sunt reprezentate in stiri in proportie de 28% in presa scrisa si 31% in televiziune, in mare parte din cauza slabei reprezentari in sfera economica si cea politica.

Atunci cand apar in stiri, femeile sunt de obicei comentatoare sau martore, in timp ce barbatii sunt purtatori de cuvant - 77% (chiar daca, dupa 2000, a avut loc o feminizare a sistemului de invatamant superior in domeniile jurnalism si relatii publice). Femeile subiect in stiri sunt reprezentate ca victime ale saraciei – 67%; victime ale violentei domestice -100%; victime ale discriminarii - 100%.

Tabloul global, asemanator cu cel romanesc

La nivel global rezultatele studiului sunt asemanatoare cu cele din Romania. Astfel, dintre cele 25 de categorii profesionale, femeile ii depasesc numeric pe barbati ca subiect de stiri doar in doua: cand sunt prezentate ca fiind casnice (72%) si studente (54%).

Atunci cand apar in stiri, femeile intra de regula la categoria „popular”, iar barbatii la „expert”. Femeile au aparut in stiri in proportie de 44% pentru a-si da cu parerea despre teme generale, ca cetateni „de rand”; 36% pentru a povesti experiente personale; in proportie de 29% ca martori oculari; 23% ca subiect al stirii; 20%, in postura de expert sau comentator; 19% ca purtator de cuvant.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri