In ultimul an Bucurestiul Virtual a inregistrat peste 200.000 de vizitatori. Romanii petrec in medie aproximativ 4 ore pe zi in lumea virtuala.

Expozitia Romanian Fair are ca scop promovarea creativitatii utilizatorilor romani, unii dintre ei avand deja branduri virtuale din care obtin venituri lunare ce pot ajunge si la 2.000 de dolari.

De exemplu, Paty Paule si-a inceput afacerea virtuala in anul 2008 pe o nisa dedicata avatarelor de copil. Magazinul ei, Cartoon Kids, vinde imbracaminte, incaltaminte, mobilier si jucarii animate, obtinand un profit net lunar intre 800-1.000 dolari (dupa plata cheltuielilor de hosting si marketing care se ridica la 1.000 dolari lunar).

La randul sau, Floyd Mistwalker este activ de un an pe piata produselor de mobilier, realizand obiecte de decoratiuni interioare in programe 3D externe pe care ulterior le importa in Second Life. La inceput lucra in jur de 8 ore zilnic pentru a-si diversifica gama de produse, acum aloca 2-3 ore pentru magazinul virtual Prim Savers si castiga lunar intre 1.500-2.000 dolari.

Printre romanii cunoscuti deja in comunitatea internationala se mai numara Rebeca Dembo, creatoare de skin-uri, cu magazinul virtual CandyDoll, Luana Juliesse cu magazinul de bijuterii Milady’s, Meghindo Romano premiata in 2010 pentru design-ul creatiilor sale vestimentare si 2408 Alekseev, creatoare de pantofi.

Citeste si:

“In ciuda crizei, se pot castiga bani din Second Life, pentru unii dintre creatori aceasta fiind principala sursa de venituri, insa succesul presupune, la fel ca si in viata reala, talent plus multe ore de munca.” declara Aura Tatu, creatorul Virtual Bucharest.

Bucurestiul Virtual a fost lansat la sfarsitul anului 2008 ca o initiativa de promovare a Romaniei in comunitatea internationala si un vehicul de marketing 3D pentru companiile locale. Branduri precum Coca-Cola, Kiss FM, Cronica Carcotasilor, GFK Romania, ING Bank, revista Cosmopolitan au desfasurat diverse activitati de marketing in Virtual Bucharest, iar in acest moment BCR si Centrul Medical Unirea sunt prezente cu sedii virtuale si realizeaza campanii de promovare, sondaje, advergame-uri si alte actiuni interactive.

S-a deschis Virtual Bucharest, replica virtuala a centrului Bucurestiului

S-a deschis Virtual Bucharest, replica virtuala a centrului...

Second Life s-a lansat in 2003, dar platforma a devenit cunoscuta la nivel mondial abia in 2006, odata cu intrarea Ambasadei Suediei urmata de o serie de branduri care au inceput sa testeze oportunitatile lumilor virtuale (IBM, Cisco, Microsoft, CNN, Reuters, Wired, Playboy, Peugeot, Mercedes, Vodafone, Orange, ABN, ING, Coca Cola, L'Oreal, Philips, Electrolux).

In acest moment, Second Life are peste 20 milioane de conturi inregistrate, o economie si o moneda proprie (Linden Dolar). Valoarea tranzactiilor zilnice se ridica la peste 1,5 milioane de dolari americani.