Dupa ce in ultimii ani piata de carte a fost dominata de targurile Gaudeamus si Bookfest, din aprilie anul acesta va fi lansat targul BookLand, numarul de vizitatori pentru prima editie fiind estimat sa ajunga la in jur de 350.000 de persoane, a afirmat pentru wall-street.ro, Mihaela Petrovan, directorul general al More Than Pub, agentia de relatii publice care organizeaza evenimentul.
“Aparitia BookLand are doua mari motive la baza: pe de o parte experienta agentiei in organizarea de evenimente, printre ele numarandu-se si pachetul de servicii de creatie, relatii publice si coordonare al Bookfest 2010, si, pe de alta, necesitatea editurilor de a interactiona cu cititorii prin astfel de evenimente dedicate”, explica Mihaela Petrovan (foto).

Evenimentul va fi organizat intre 15 si 17 aprilie (vineri-duminica) in AFI Palace Cotroceni, cel mai mare centru comercial din tara, cu un trafic mediu zilnic catre 70.000 de vizitatori in timpul saptamanii si catre 100.000, in zilele de weekend.

Intrarea este libera, iar pentru cele trei zile ale targului, organizatorii estimeaza peste 350.000 vizitatori comparativ cu pana la in jur de 100.000 de persoane inregistrate la targurile concurente.

In cadrul targului care se pozitioneaza ca fiind unul “urban” vor fi organizate lansari , dezbateri, mese rotunde, proiectii, concerte, dar si “Noaptea alba a cartii”, eveniment cand centrul comercial va ramane deschis toata noaptea intre 16 si 17 aprilie.

Investitia este de circa 300.000 de euro, iar organizatorii spera sa recupereze suma inca de la prima editie.

“Desi piata de carte traditionala e in scadere din cauza influentei multimedia (probabil maximum 100 milioane de euro incasate in 2010 de edituri), cu ocazia targurior de carte, editurile vand foarte bine, aceste evenimente reprezentand una din modalitatile de a obtine numerar pe loc”, mai spune managerul.

Petrovan afirma ca elementele prin care se diferentiaza targul este locatia si programul pentru desfasurarea evenimentului, audienta si strategia de vanzare.

Anul trecut piata locala de carte (fara exemplarele vandute cu diferite publicatii) a fost estimata in jurul a 60 de milioane de euro, in scadere cu 15% fata de 2009, arata datele Diverta, una dintre cele mai mari retele de librarii din Romania. Impreuna cu exemplarele vandute alaturi de ziare ori reviste, piata de carte a urcat la 112 milioane de euro.

In cadrul BookLand vor participa in jur de 150 de edituri locale, fiecare avand posibilitatea sa expuna cel putin 400-500 titluri.

“Editurile mari incaseaza la targurile deja recunoscute chiar si peste 100.000 de euro. Este greu sa estimez un volum de carti vandute, insa doar un titlu de succes se vinde la un targ in cateva mii de exemplare. Vor fi cateva milioane de carti vandute la BookLand...noi speram sa depasim zece milioane de exemplare”, a afirmat Mihaela Petrovan despre vanzarile si incasarile pe care estimeaza sa le inregistreze targul.

Targul BookLand:

- Program: intre 15 -17 aprilie - intre orele 10:00 si 22:00 in AFI Palace Cotroceni
- Sunt estimati 350.000 de vizitatori
- Vor participa 150 de edituri locale
- Investitie de 300.000 de euro

Piata de carte in 2010:

Valoarea pietei a fost de 112 milioane de euro (dintre care 52 de milioane de euro sunt vanzarile cartilor insotite de reviste ori ziare)
In medie, romanii cumpara o carte pe an. In Polonia sau Ungaria, media este de 8-10 carti pe locuitor in timpul unui an.
Pretul mediu al unei carti este 19,16 lei.
Pentru 2011 se estimeaza o mentinere a pietei sau o usoara crestere cu cateva procente.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri