Evolutia afacerilor BrandTailors a fost generata de lansarea a 20 de proiecte anul trecut, printre care proiecte de rebranding (Zuzu, Raraul, Star, Antena 1), lansari de branduri noi (Hapi Hap, Azuga Apa de Izvor) si proiecte de branding digital (Tiriac Holdings si Monsena).

“Anul trecut a fost crunt din punct de vedere al gradului de incarcare pe fiecare om. Fiecare dintre noi a fost nevoit sa munceasca peste program nu doar in timpul saptamanii, ci si un numar mare de weekend-uri. Retrospectiv, apreciez ca am avut un procent de 25% de overtime per total an”, a declarat pentru wall-street.ro Beatrice Danis, managing partner al agentiei.

In 2010 a avut loc si un proces de evaluare a performantelor angajatilor, in urma caruia aproximativ 40% din echipa BrandTailors a fost inlocuita. Restructurarea va continua si anul acesta, prin impartirea angajatilor in doua divizii de business: branding de produs si branding de servicii. De asemenea, echipa manageriala a agentiei – formata in prezent din Beatrice Danis, managing partner, si Janos Kurko, creative partner – s-ar putea extinde prin atragerea a unul-doi parteneri noi din randul angajatilor.

De asemenea, Beatrice Danis isi propune ca pana la sfarsitul anului sa lanseze o noua divizie a agentiei, pe langa cele doua existente: consultanta si design de brand si consultanta de branding digital.

Anul acesta, sefa agentiei estimeaza ca ritmul de lansare a proiectelor de branding se va mentine. ”In momentul de fata, BrandTailors are in stadiul de finalizare sau de lansare o serie de 15 proiecte incepute in 2010 si a castigat deja doi clienti noi, ale caror proiecte vor fi lansate in 2011. Un aspect care ma bucura in mod real este acela ca, de ani de zile, in cadrul companiilor specializate in consultanta de brand, avem cea mai mare rata de «revenire» a clientilor existenti in portofoliu”, spune ea.

Piata de branding - 3,5 milioane de euro

Citeste si:

Daca in 2009 piata de branding (suma cifrelor de afaceri ale agentiilor specializate), a fost de circa 3,5 milioane de euro, in scadere cu 20% fata de anul 2008, Beatrice Danis estimeaza ca in 2010 piata s-a mentinut cel mult la nivelul din anul anterior.

“In ceea ce priveste afirmatiile conform carora piata de branding din Romania se ridica la 25-30 milioane euro, consider ca sunt hazardate chiar si daca am consolida valoarea serviciilor de branding derulate prin agentii de publicitate si liber profesionisti. Urmarind evolutia pietei in ultimii doi ani, este mai mult decat evident ca agentiile de publicitate «musca» din ce in ce mai putin din tortul pe care-l impart cele aproximativ 10 companii care pretind ca fac branding in Romania”, spune sefa BrandTailors.

Cat despre costurile serviciilor de branding, acestea au scazut dramatic incepand cu 2009, cand agentiile au inceput sa practice preturi de dumping pentru a obtine avantaje in licitatii. Un alt factor a fost, potrivit lui Danis, bugetele in scadere ale clientilor.

“Estimarea mea este ca preturile fata de 2008 au scazut cu o medie intre 30% - 50%, dar evident este un pic hazardat sa generalizam atata vreme cat sunt clienti care au avut pretentii de a scadea pretul de bun simt cu 5-10%”, spune ea.

Principalii concurenti ai BrandTailors in randul agentiilor de branding sunt Brandient, Grapefruit, Cocoon, Chrysopeea, Branzas, Seed si BrandFusion.