Ideea unui centru de cursuri de dezvoltare personala a copiilor s-a conturat in 2011, insa business-ul s-a concretizat in mai 2013. Atunci a deschis centrul Smart Education, dupa o investitie de 10.000 de euro, bani proveniti din economii proprii. Suma a fost cheltuita pe inchirierea, amenajarea si dotarea sediului si va fi recuperata in acest an.

"Nu mi-a fost greu deloc sa plec din organizatie pentru a-mi face propriul business. Atunci cand am luat decizia, eram pregatita sa fac acest pas, a fost o decizie orientata spre a face ceva pentru binele oamenilor. Sigur, am invatat multe de-a lungul timpului petrecut in organizatie, am invatat ca cele mai bune servicii sunt cele oferite pe nevoia clientilor, precum si faptul ca un client multumit aduce alti 10 clienti. Cred ca toate lucrurile vin la timpul lor, asa ca anul 2013 a fost momentul unei schimbari radicale pentru mine in plan profesional. Schimbarea pe care am facut-o isi are radacinile intr-o serie de descoperiri esentiale pe care le-am facut, despre cunoasterea de sine, despre motivatie, despre convingeri, despre faptul ca poti sa realizezi orice obiectiv atat timp cat doresti si actionezi in acest sens", povesteste Corina Tanasiciuc. Din 2010 ea a urmat o serie de programe de dezvoltare personala, printre care si programare neurolingvistica (NLP). Odata ce a obtinut certificarea in NLP, a devenit tot mai convinsa ca trebuie sa intre in afaceri.

A pornit activitatea cu un psihopedagog, un actor si un artist plastic, trainerii care coordonau programele de dezvoltare personala, arta teatrala si arte plastice. Primele ateliere au avut loc in iunie 2013. Acum, la Smart Education lucreaza 10 traineri.

Citeste si:

"Programele noastre se adreseaza copiilor cu varste intre 6 si 14 ani si sunt organizate intr-un numar de ateliere (sedinte). Programele de antreprenoriat si educatie financiara, care ajuta copiii la dezvoltarea gandirii antreprenoriale, la deprinderea de a-si intocmi un buget personal si de a-l administra, sunt de asemenea cautate de parinti. In acest caz, grupele sunt formate din maximum 10 copii, iar modulul se desfasoara in opt ateliere", spune fondatoarea Smart Education. Corina Tanasiciuc are si programe de activitati de after&before school, la care au fost inscrisi 20 de copii.

Parintii care isi inscriu copiii la cursurile Smart Education sunt in general persoane cu studii superioare, cu venituri medii si mari, care se implica in educatia copiilor lor si constientizeaza importanta acestor activitati in dezvoltarea copiilor, explica fondatoarea. Ea atrage clientii atat prin recomandarile parintilor care trimit deja copiii la Smart Education, cat si prin ateliere gratuite demonstrative organizate de doua ori pe an.

Astfel, la finalul anului 2013, Smart Education i-a adus Corinei Tanasiciuc o cifra de afaceri de 3.200 euro, dupa cinci luni de activitate. Insa, in acest an, in baza cifrei de afaceri pe care o are la 31 august 2015 si a programelor incepute in septembrie, antreprenoarea estimeaza o cifra de afaceri de 55.000 euro.

Avantaj si dezavantaj ca antreprenor

"Consider ca principalul avantaj in calitatea de antreprenor il reprezinta satisfactia imensa pe care o am de fiecare data cand fac bilantul realizarilor. Daca in primul an am pornit cu trei programe pentru copii, bilantul de la finalul celui de-al doilea an arata asa: organizam atat programe de after si before school, cat si activitati pentru copii, tabere si scoala de vara. Daca se poate numi dezavantaj, ar fi faptul ca ma culc seara cu gandul la Smart Education, iar dimineata ma trezesc tot cu gandul la afacere. Dar satisfactiile morale sunt puternice, compenseaza indiscutabil dezavantajele", conchide Corina Tanasiciuc.