Directorul diviziei de retail a Piraeus Bank Romania, Catalin Parvu (foto), a explicat ca se poate ajunge foarte usor la un nivel de distributie a serviciilor bancare de 35-40% prin intermediul brokerilor si la 20% din tranzactii realizate prin internet.

"Aceasta crestere este posibila fara a calca foarte mult pedala de acceleratie", a declarat Parvu.

Bancherii spun ca dezvoltarea canalelor alternative de distributie ar permite diminuarea costurilor cu personalul, intr-un moment in care cresterea salariilor in domeniul bancar a devansat cresterea productivitatii.

Presedintele Alpha Bank, Sergiu Oprescu, a explicat ca 20.000 de angajati in sistemul bancar romanesc au, in medie, mai putin de un an de experienta in domeniu, ceea ce reprezinta aproape o treime din angajatii din sistemul bancar.

Citeste si:

O alta posibilitate de distributie o reprezinta serviciile bancare prin telefonul mobil, care nu sunt deocamdata incluse in oferta bancilor din Romania.

Presedintele Asociatiei Romane a Bancilor, Radu Gratian Ghetea, a declarat, citat de NewsIn, ca exista discutii pentru introducerea serviciilor bancare prin telefonul mobil pe piata din Romania de patru-cinci ani si ca in curind acest tip de proiecte s-ar putea concretiza.

"Deocamdata este doar o propunere. Stiu ca pe piata din Romania se vorbeste de vreo patru ani de introducerea serviciilor bancare prin telefonul mobil si probabil ca urmeaza sa se faca si pasi in acest sens", a adaugat Ghetea.

Serviciile bancare prin telefonia mobila sunt inca in stare incipienta in tarile din Europa Centrala si de Sud-Est, insa se afla la un nivel mult mai avansat in Europa Occidentala.