"Platile cu cardul au numeroase avantaje – consumatorii care folosesc aceste instrumente de plata beneficiaza de confort si siguranta, au acces permanent la banii din cont si isi pot tine mult mai usor evidenta cheltuielilor, iar daca utilizeaza cardul la comercianti, nu trebuie sa plateasca niciun comision. In plus, reteaua de acceptare este extinsa in toata lumea, iar daca folosesc un card de credit co-branded au avantajul unor beneficii suplimentare, cum sunt bonusurile si discounturile", a declarat, pentru Wall-Street, Cosmin Vladimirescu (foto), account manager pentru Romania, MasterCard Europe, oferind mai multe detalii asupra a trei principale avantaje.

Siguranta - daca un card este furat, posesorii trebuie doar sa anunte imediat institutia emitenta, ca sa blocheze contul si, astfel, hotii nu vor putea sa profite de banii de pe card, cum s-ar intampla in cazul in care este furat portofelul.

Comision 0 pentru plata la comercianti – posesorii de carduri pot face plati la comercianti fara sa li se perceapa vreun comision, in timp ce pentru retragerile de numerar, de cele mai multe ori, exista si un comision.

O mai buna evidenta a cheltuielilor – platile cu cardul permit posesorilor sa detina un control mai mare asupra cheltuielilor lunare, fiind mai usor de realizat un buget personal sau al familiei pe baza extrasului de cont lunar.

"Progresul platilor cu cardul la comercianti a fost vizibil si constant, dar potentialul de crestere ramane foarte mare, avand in vedere ca valoarea retragerilor de numerar este de cateva ori mai mare decat cea a platilor cu cardul", sustine Cosmin Vladimirescu.

In trimestrul al treilea din 2009, numarul platilor la comercianti a crescut cu 9%, comparativ cu aceeasi perioada a lui 2008, in timp ce avansul retragerilor de numerar a fost de numai 2%, conform datelor publicate de Banca Nationala a Romaniei.

Pentru a putea fi stimulate platile cu cardul, romanii trebuie sa aiba informatii corecte si suficiente despre carduri, pentru a putea depasi prejudecatile pe care franturile de informatie le creeaza, sustine reprezentantul MasterCard, concluzionand: "Cel mai important lucru mi se pare cunoasterea caracteristicilor acestor produse, pentru ca numai asa consumatorii pot aprecia daca folosirea lor este utila si avantajoasa pentru ei".

In Romania existau, la sfarsitul trimestrului al treilea din 2009, aproape 11,5 milioane de carduri bancare active, in crestere cu 5,6% fata de septembrie 2008.