La doar trei saptamani de la lansarea Google+, in varianta de testare, mai multi romani au primit invitatii, multi dintre ei grabindu-se sa testeze noua retea sociala ce isi propune “sa bata Facebook-ul”. Vezi primele lor impresii, care sunt plusurile si care sunt minusurile si daca reteaua se va preta business-ului.
Ca o opinie generala, utilizatorii apreciaza “designul minimalist” si usor de intuit al retelei sociale, precum si sistemul de adugare a prietenilor, in diferite cercuri. Pe de alta parte, utilizatori romani observa lipsa de activitate de pe reteaua ce are 10 milioane de utilizatori la nivel mondial, suma considerata de analisti ca fiind foarte buna, pentru inceput.

“Ramane de vazut daca G+ va trece bariera critica de dupa «early adopters». Inca e prea devreme pentru estimari”, comenteaza Clement Nicolaescu, director executiv al regiei de publicitate online ArboInteractive.

Mircea Scarlatescu, seful 123Flori.ro, subliniaza ca romanii adopta deseori repede noi proiecte, “dar pe termen mediu inca mi-e greu sa spun daca cineva va lasa Facebook pentru Google+”.

Ce place si ce nu la Google+

Cei ce au acces la Google+ subliniaza ca apreciaza design-ul precum si deja-renumite “cercuri” – citeste mai mult despre ele in articolul “Cu ce incearca Google+ “sa bata” Facebook.

Nu mi-a placut foarte mult o oarecare risipa de spatiu in layout”, spune Scarlatescu. “G+ inca nu are suficienta tractiune si useri. Contentul inca nu e foarte mult. Asta pentru unii reprezinta un dezavantaj dar pentru altii e un mediu bun pentru a se afirma. Un plus important poate fi integrarea cu gmail, un minus e reprezentat de impresia de «similar» in raport cu instrumente ale Facebook”, spune el.

Nicolaescu spune ca este un lucru pozitiv faptul ca Google+ a “imprumutat” din piata concepte deja existente, precum “following”, “groups”, “share”, pe care le-a mixat insa intr-un mod nou. “Nu mi-a placut deloc ideea ca vom fi nevoiti sa ne «ingrijim» de inca o retea sociala. Oricat de putin succes va avea Google+, tot va insemna pentru noi inca o zona din online catre care va trebui sa alocam timp”, spune el.

Faptul ca in Google+ reteaua ta de legaturi nu se rezuma "doar" la "prieteni" ci sunt luate in calcul si alte tipuri de relatie i se pare lui Nicolaescu “un mare plus in fata Facebook. Tot la plus as adauga si posibilitatea de integrare a altor servicii Google pe care le folosesc deja (Gmail, Reader etc). Principalul minus fata de Facebook este in acest moment numarul redus de utilizatori”.

Ca fapt divers, Nicolaescu spune ca are un cerc pe care l-a denumit "spre iesire". "Sunt cei pe care ma indeamna ratiunea sa ii scot din listele mele dar pe care nu ma lasa sufletul sa ii scot inca", spune el, zambind.

Bogdan Epure aka Nihasa, unul dintre cei mai cunoscuti bloggeri romani, spune ca prima lui impresie dupa ce s-a putut conecta pe Google+ a fost “este ca Facebook, dar imi place mai mult”.

Este minimalist si circles reprezinta un mod foarte usor de a iti organiza lista de prieteni”, spune el.

Bogdan Epure spune ca unul dintre plusurile Google+ este faptul ca poti posta doar pentru un anume grup de prieteni, avand totodata o interfata usor de inteles si folosit. Ca minusuri, blogerul scoate in evidenta asemanarile cu Facebook. “Fie iti dublezi mesajul pe Google+ si Facebook, fie renunti la Facebook. Momentan nu poti renunta la aceasta din urma retea sociala. Toata lumea e acolo”, spune el.

Se va preta Google+ pentru mediul business?

Pe moment este o intrebare la care antreprenorii de pe Google+ ofera raspunsuri precaute, preferand sa astepte ca reteaua sa se mai dezvolte. “Trebuie vazut si urmarit in ce masura Google+ se va dezvolta ca un canal social media important (numeric, calitativ etc) iar daca acest lucru se va intampla atunci in mod cert va intra in planurile de comunicare pentru foarte multe branduri”, considera Scarlatescu.

In ceea ce priveste succesul retelei in Romania, antreprenorul subliniaza ca daca ia in considerare avantul Facebook ar fi tentat sa raspunda cu “nu”. “Uitandu-ne insa putin la cum arata MySpace inainte de Facebook as spune ca «never say never» (niciodata nu spune niciodata – n.r.)”. Dupa aparitia Facebook, MySpace a scazut aproape continuu, in ciuda incercarilor actionarilo de a “repune pe picioare” reteaua sociala.

Clement Nicolaescu subliniaza ca Google a stat “cu un ochi” pe mediul de business pentru toate proiectele de pana acum si nu crede ca Google+ va face exceptie. “Din contra, ma astept sa apara foarte curand unelte de comunicare pentru business. Chiar si fara noi optiuni exista deja «hangout» si cercurile cu ajutorul carora poti porni discutii live in cadrul echipelor de lucru”, spune el.

Nicoalescu spune ca succesul din Romania va depinde de succesul global. “Nu cred ca romanii il vor adopta daca G+ nu se va dovedi un succes international. Probabil va Google are deja mai multi pasi pregatiti pentru a-i asigura succesul. Primul pas a fost excelent dar nu a fost decat un prim pas. Vom astepta si ceilalti pasi rabdatori”, incheie Nicolaescu.

Bogdan Epure spune ca nu considera ca Google+ se va preta pentru o retea business, “si de asta ma bucur. As vrea o retea sociala doar pentru oameni, nu si pentru firme”. In ceea ce priveste succesul in Romania, Epure considera ca va fi unul limitat, “cam cum e Twitterul”.

Sursa foto: Digitaltrends.com

TU ce parere ai? Va avea Google+ succes in Romania? In ce conditii? Comenteaza mai jos.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri