Acesta este sfatul pe care autorii unui studiu de la Universitatea Illinois, Evansville si Auburn il ofera. Cercetatorii au recrutat un grup de patru experti Facebook ce lucreaza in resurse umane si i-au rugat sa evalueze profilele a 56 de utilizatori. Dupa ce s-au uitat circa 10 minute pe fiecare profil si au luat in calcul cateva trasaturi de caracter (deschidere, constiinciozitate, extravert sau cat de agreabil este) cei patru au tras concluzii ce pot ajuta in momentul in care te decizi (sau nu) sa angajezi pe cineva.

Dupa sase luni, cercetatorii au comparat evaluarile initiale cu sefii celor 56 de angajati si in majoritatea cazurilor au gasit corelatii puternice intre acestea.

Don Kluemper, unul dintre autorii studiului, spune ca nu este neaparat ceva rau sa apari in poze de pe Facebook tinand in mana un pahar de bere, este chiar ceva normal; in schimb, o fotografie cu tine beat stand intr-o postura deloc demna va afecta decizia de angajare.

Citeste si:

Totodata fotografiile din excursii sau dorinta de a calatori denota deschidere, spirit de aventura, in timp ce un numar ridicat de prieteni si faptul ca esti comunicativ poate indica faptul ca esti o personalitate extravertita.

Cu toate ca rezultatele studiului au fost conforme cu realitatea, Kluemper spune ca nu acesta ar trebui sa fie factorul decisiv al angajarii (sau nu) al unui aplicant. “Profilul de pe Facebook poate fi un instrument adiacent pe care il puteti folosi pentru a incerca sa va asigurati ca viitorul angajat este, totusi, un om serios”.