Topul ZeList se calculeaza pe baza link-urilor de pe alte blog-uri si a importantei acestora. Topul nu este influentat in niciun fel de trafic, afisari sau comentarii, fiind un top al popularitatii in blogosfera.

wall-street.ro a primit un numar de 43 de raspunsuri de la blogeri din Top 100 ZeList. Peste 38% dintre respondenti au spus ca anul trecut au castigat peste 5.000 euro exclusiv din blog, in timp ce 21% au castigat sub 500 de euro.

Doar 6 blogeri (14%) au spus ca nu ii intereseaza sa faca bani din aceasta activitate.

Cei mai multi dintre respondenti (aproape 70%) considera ca, in viitor, companiile vor fi din ce in ce mai interesate sa plaseze publicitate pe blog-urile relevante in timp ce 27% considera ca bugetele alocate acestui mediu vor ramane constante. Doar doi respondenti considera ca blog-urile nu renteaza si nu aduc beneficii clare companiilor ce plaseaza publicitate pe acest mediu.

60% mizeaza pe idei proprii; nimeni nu "se inspira" din alte bloguri din tara

Majoritatea a blogerilor din Top 100 ZeList (60% dintre respondenti) au spus ca in general mizeaza pe idei proprii atunci cand posteaza. Alte surse de inspiratie sunt retelele sociale si canalele video precum si presa si blog-urile din afara. Niciunul dintre respondenti nu a bifat “Blogurile din tara” ca sursa de inspiratie.

Covarsitor si relevant este si raspunsul blogerilor ce au fost intrebati daca vor castiga teren blog-urile de nisa in fata celor generaliste. “Da, ele sunt viitorul. Daca vrei sa faci bani, niseaza-te!” a fost raspunsul apreciat de peste 90% dintre respondenti. Doar patru blogeri considera ca vor avea succes blog-urile generaliste, “despre orice”.

Citeste si:

Pentru a avea succes in blogosfera, trebuie sa imbini mai multi factori. Astfel, 60% dintre respondenti spun ca nu poti sa te bucuri de atentia altora si, eventual, sa atragi venituri din aceasta activitate daca nu scrii articole originale si de interes, scrii des si corect sau te promovezi puternic pe retele sociale. Daca ar fi sa aleaga un singur factor, cel mai important, dintre cele numite mai sus, blogerii ar alege “sa scrie articole originale si de interes” ca factor esential al succesului. Niciunul nu considera atat de relevanta comparat cu alti factori indexarea eficienta in motoarele de cautare.

Cei mai multi blogeri considera ca este foarte important sa aiba si o pagina de Facebook pentru blog (67%) in timp ce doar sase blogeri (14%) nu considera important acest factor.

Cei mai multi blogeri din top-ul ZeList scriu cel mai des articole text (65%) in timp ce 23% incarca clipuri si muzica creata de ei insisi. 5% mizeaza pe fotografii.

Tu care consideri ca sunt factorii ce aduc succesul in blogging? Cat ai castigat anul trecut din aceasta activitate? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.