Alti invitati ai conferintei sunt Daniel Pana (BCR), Laura Duta (Vodafone), Monica Mircea (Happy Digital) sau Daniel Enescu (Daedalus).

Conferinta va incepe in jurul orei 09:15.

09:13
Sala a inceput sa se umple la conferinta AllThingsFacebook. In curand speakerii vor incepe prima prezentare a zilei - inside Facebook.
09:23
Conferinta este deschisa de Bruce Bale, head of sales, CEEMEA: Daca Facebook ar fi o tara cu populatia echivalenta cu numarul de utilizatori, reteaua sociala ar fi a treia tara din lume, dupa China si India - de aceea trebuie sa discutam despre influentele retelei sociale in business.
09:29
Cum atingi audienta de business pe care o urmaresti? In prezent sunt 845 de milioane de utilizatori pe Facebook - peste 10% din populatia lumii si peste 25% din populatia online a lumii.
09:33
In timpul cat vorbesc eu, se intampla peste 5 milioane de lucruri pe Facebook care primesc like-uri.
09:34
In medie, pe Facebook, fiecare persoana are 150 de prieteni.
09:38
425 de milioane de utilizatori de pe Facebook se conecteaza la retea de pe terminale mobile.
09:38
1,5 milioane dintre romani folosesc Facebook de pe mobile.
09:39
Numarul de romani ce se conecteaza la Facebook de pe mobile a crescut in ultima luna cu 20%!
09:46
09:48
Bruce Bale a prezentat in circa 20 de minute importanta paginii de brand pe Facebook precum si oportunitatile pe care le poate aduce companiei pe care o detii/pentru care faci marketing.
09:49
"Daca nu incerci sa interactionezi cu utilizatorii acum...atunci cand? Este foarte important sa o faci acum, nu mai tarziu!"
09:54
Daca vine un brand mare, ce ai recomanda? O pagina globala sau una regionala -"diferite brand-uri au strategii diferite. Starbucks are o pagina globala, dar si regionala. RedBull are doar globala, avand deci o pozitie similara pe toate pietele. Depinde deci de strategia brandului. Daca vrei sa targetezi insa mai clar anumite regiuni, mai specific, e bine sa ai pagini separate".
10:04
Daca ati avea puterea sa schimbati ACUM ceva la Facebook, ce ar fi?
R: "Un prieten m-a rugat intr-o zi - va rog, nu mai schimbati atat de des Facebook-ul! Poate ca asta as modifica...viteza cu care se modifica. Stiu insa ca timeline este o imbunatatire masiva. Vechiul sistem era rudimentar fata de acesta. Mi-as dori ca toate brand-urile sa inteleaga acest lucru si sa treaca cat mai rapid pe timeline".

10:08
Manos Spanos, marketing director Pepsi in Balcani: Suntem cel mai mare brand social media din Romania, dupa numarul de fani. In lumea de astazi,nu poti sa te bazezi doar pe reclame TV! Trebuie neaparat sa imbini campaniile TV cu social media, trebuie sa dezvolti idei cat mai creative.
10:11
10:13
100.000 de fani atinsi pe pagina de Facebook a Pepsi s-a tradus intr-o crestere a vizibilitatii media cu 9 puncte procentuale.
10:21
Oficialul Pepsi prezinta "timeline-ul" campaniilor brandului pe Facebook - de la 20.000 de fani, la peste 300.000.
10:21
Intr-un an, vizibilitatea brand-ului Pepsi a crescut cu 10 puncte procentuale, in mare parte datorita efortului companiei pe Facebook si a interactiunii cu utilizatorii romani.
10:24
Fiecare campanie majora va fi integrata si pe Facebook, in mod automat, gandita special pentru aceasta retea sociala. Pe masura ce campania se desfasoara, o masuram si monitorizam 24 de ore din 24.
10:25
Nu e usor sa convingi pe toti angajatii Pepsi din Romania ca Facebook chiar MERITA! Insa, dupa ce primele rezultate au iesit la suprafata, rata de incredere din cadrul companiei a crescut enorm. Numerele fac vraji, e adevarat...
10:27
Nu te folosi doar de instinct cand discuti cu managerii tai! Nimeni nu poate sa nege datele!
10:28
"Concurenta va copiaza?"
R: SPER ca da! chiar va rog, copiati-ne! Oamenii adora sa impartaseasca experientele proprii. Si, de asemenea, oamenii adora sa primeasca premii daca interactioneaza cu brandul tau, pe Facebook.
10:29
"Nu incerca sa faci toate lucrurile tu insuti! Noi am externalizat foarte multe din procesele social media!"
10:32
10:34
In anii '90, internautii foloseau browsing-ul. In anii 2000, cautam pe Internet, pe Google, In 2010, descoperim informatii pe retele sociale. Traficul pe portale a scazut cu 21%, a crescut cu 1% pe motoare de cautare si a crescut PUTERNIC pe social media. Robert Pefanis, Regional Head of Sales, Thinkdigital.
10:35
"Marketingul nu mai este ceea ce ii spui clientului ci este ceea ce clientii isi spun intre ei"-Scott Cook, fondator P&G.
10:36
75% dintre internauti ar fi dispusi sa recomande un produs pe Internet daca este foarte multumit de el.
10:37
"Facebook este un tsunami! Inca nu suntem constienti de cate lucruri se pot face pe aceasta retea sociala".
10:42
In Romania sunt 4,7 milioane de utilizatori Facebook, peste 60% dintre ei intra zilnic pe retea. Daca ai cumpara advertising pe pagina principala a Facebook pentru 24 de ore, ai atinge 2,8 milioane de utilizatori!
In Ungaria, costul/user pentru o astfel de campanie ar fi foarte redus - undeva la 0,0081euro (fata de TV, 0,114 euro/client atins).
10:44
Reach-block (campanii pe prima pagina Facebook, cea mai vizibila), poate fi folosita pentru lansari de noi magazine/business-uri, promotii speciale sau lansarea de produse foarte deosebite.
Rezultatele acestor campanii - audienta masiva; crestearea importanta a numarului de fani; costul/unic mai redus decat pe alte medii; impact pozitiv asupra brand-ului; cresterea intentiei de cumparare.
10:48
Reach-block = fiecare utilizator vede de minim trei ori reclama ta in 24 de ore (garantat)
10:49
Daniel Enescu de la Daedalus va prezenta un studiu "facut special" pentru AllThingsFacebook.
10:51
Cum comunica brand-urile pe Facebook (Enescu)
Au fost abordate top 10 brand-uri pe Facebook - Romania si Marea Britanie. S-a cercetat eficienta comunicarii, in cifre.
10:53
Perioada de timp analizata a fost de trei luni - decembrie, ianuarie si februarie 2012. au fost cautate post-urile puse de companie si analizate efectele lor.
10:57
Brand-urile analizate din Romania sunt Lidl, Pepsi, Doncafe, Nivea, Lenor, Orange, Ursus, Lay's, L'oreal, Bitdefender. Atat in Romania cat si in UK, brand-urile posteaza CEL PUTIN o data pe zi. In UK, doua dintre site-urile foarte mari au avut extrem de putine post-uri in ultimele trei luni (2 si respectiv 1 - Cadbury Crem Egg si Maltesers),

In Romania, Lidl a postat de 165 de ori in ultimele trei luni, urmat de Pepsi, 155 de posturi. L'oreal a postat cel mai putin in Romania - 60.

10:59
In Romania, brand-urile au un mix de subiecte mai ridicat decat in UK. In Romania domina anunturile privind CONCURSURILE, urmat de post-uri legate de advertising/stiri despre produse si entertainment.
Subiecte aleatorii sunt foarte cautate in Romania. (ce mai faci/ce parere ai/La multi ani si altele de acest fel)

Citeste si:

In Marea Britanie domina clar advertising-ul urmat la distanta de Entertainment.

11:01
Frecventa postarilor pe pagina de Facebook NU a are relevanta in ceea ce priveste eficienta. Numarul de post-uri NU te ajuta (daca nu pui aproape nimic, evident, acest lucru te va afecta insa negativ - n.r.).
Sunt pagini de brand pe care compania posteaza rar, dar acestea sunt intretinute de utilizatori.
11:04
In Romania se dau mai multe like-uri decat in Marea Britanie (0,119% fata de 0,032%). O posibila explicatie ar fi cultura diferita a tarilor
11:07
11:08
Video si fotografiile genereaza mult mai multe share-uri, pe cand textul simplu are sanse mai mari sa genereze Like-uri (luate in calcul primele 10 branduri de pe FB din Romania - n.r.)
11:09
CSR-ul genereaza cele mai multe Like-uri si share-uri, dar si entertainmentul. Comunicarea libera (small talks) este de asemenea extrem de importanta in economia unui brand pe Facebook (de exemplu sa comentezi o dimineata, un subiect de actualitate sau chiar vremea de afara). Acest "small talk" nu te costa nimic si, daca este ceva relaxant/relevant pentru consumatorii tai, poate primi foarte multe like-uri/share-uri.
11:11
Doncafe "small talk" - "O zi buna incepe cu o vorba dulce, o cafea calda si o privire duioasa. Speram ca asa vi s-a intamplat si voua azi. Buna dimineata tuturor" si o poza simpla - a primit cele mai multe like-uri din postarile brand-ului din ultimele trei luni. (sute de share-uri)
11:14
Concluzii: calitatea postarii e mult, mult mai importanta decat numarul post-urilor.
Romanii sunt mult mai deschisi catre like-uri/share-uri decat utilizatorii din Marea Britanie.
Pozele si video genereaza like-uri si share-uri, textul are sanse sa genereze mai ales like-uri.
NU abuzati de concursuri - mix intre CSR, small talk si branding.
11:16
Interesant este ca Doncafe foloseste mai des pe Facebook termenul "cafea" decat brand-ul in sine, spre deosebire de celelalte brand-uri de top.
11:17
wall-street.ro va reveni cu informatii interesante de la AllThingsFacebook dupa o scurta pauza.
11:45
In cateva minute va incepe a doua sesiune a AllThingsFacebook - invitati sunt Robert Kiely (Facebook), Daniel Pana (BCR), Laura Duta (Vodafone) si Justin Kadima (Republika Interactive).
11:52
A inceput sesiunea a doua. Primul speaker - Rober Kiely - cadouri de la Facebook.
11:53
Primul cadou de la Facebook pentru utilizatori anul acesta este TIMELINE - primul instrument pe care vi-l arat este TimelineMoviemaker.com, cu care poti sa faci filme cu timeline-ul tau. "Mi se pare o facilitate excelenta, mai ales ca este usor sa-l faci!"
11:57
Un fan pe Facebook este permanent - in cazul publicitatii outdoor, de exemplu, el vine si pleaca, te uita. Pe Facebook poti sa-l targetezi tot timpul, acesta este de fapt si marele avantaj al retelei.
12:02
Robert Kiely de la Facebook prezinta pagini de brand care au inregistrat succes pe Facebook - Ben Jerry's (3X return on investment pentru fiecare dolar investit in Facebook), Nike, BT UK (10X vizibilitate de brand dupa o campanie cu tema nuntilor).
12:14
Pentru campanii pe Facebook puteti consulta Facebook.com/marketing - tutoriale, video, studii de caz ale brandurilor. De asemenea, poti trimite povestea ta pe aceeasi pagina.

O alta pagina este Facebook-successstories.com - cum au fost masurate campaniile, in ce perioade, date din diverse industrii

Un alt instrument pe care il puteti consulta este Facebook-studio.com - daca esti o agentie, poti trimite lucrarile tale acolo, gratis.

12:15
"Frica te limiteaza! Nu iti mai fie teama de esecuri, incearca. Daca ratezi, incearca MAI mult, persevereaza. Daca lui Zuckerberg i-ar fi fost frica, astazi nu am fi avut deloc Facebook".
12:25
In trecut, utilizatorii nu prea interactionau direct pe paginile de brand. Le-am dat TIMELINE pentru a creste aceasta interactiune - este o experienta mai bogata, mai usor de folosit.
- Impactul de brand este mai mare - poti sa pui o fotografie mare, acopera cam 1/3 din ecran!
- Continutul este mai customizabil - poti decide ce sa postezi in fata, poti vedea mai usor continut relevant din trecut.
- Timeline-ul este mai vizual - mai putin text, mai mult vizual pur.
12:30
Daca ai un business mic, FOARTE nisat (cum ar fi generatoare de energie), poti incerca sa targetezi cat mai exact persoanele interesate. Din cei aproape 5 milioane de utilizatori din Romania, poate sunt 1.000 care sunt DIRECT interesati de produs. "Discuta si chiar cere ajutorul reprezentantilor Facebook pentru a targeta cat mai corect pe cei ce ar putea fi interesati de produsele tale!".
12:33
Urmeaza Laura Duta, product manager online si Silviu Nicolescu, Public Relations Manager la Vodafone Romania.
12:37
Ce-si doresc utilizatorii pe Facebook - dialog, stiri si noutati, suport, raspunsuri si comentarii precum si distractie/concursuri.
12:41
Vodafone s-a axat pe pagina Facebook pe Lumea Filmului - filmari TIFF precum si Cinefili in Delta. In cazul acesteia din urma, aplicatia a primit 600.000 de vizualizari. In august au targetat Teatrul Undercloud - 981 useri activi au vazut piesa live pe Facebook, dupa doar 4 zile de promovare. Peste 2.000 de utilizatori au intrat in aplicatie si au vazut piesa inregistrata.
12:42
Lansarea Galaxy Nexus in 2011 a atras aproape 6.000 de comentarii despre noul terminal, pe Facebook. Totodata, anuntul a atras aproape 19.000 de fani noi.
12:48
Suportul pe Facebook in cazul Vodafone este asigurat tot de oamenii care se ocupa si de suportul pe forumuri (Softpedia si ComputerGames). Echipa este formata in mod constant de 2 operatori - inter 9 si 11 seara. Timpul de raspuns variaza intre o ora si patru ore, in functie de complexitatea problemei.
12:54
Urmeaza Adrian Alexandrescu, de la Interactions.
13:07
E important sa avem fani multi, dar mai important este sa stim ce vrem sa facem cu fanii pe care ii avem, oricati sunt ei:
- doar in expunem la mesaje de brand (caz in care numarul fanilor conteaza mult); noul timeline ajuta prin formatul sau la transmiterea de mesaje de brand.
- vrem sa le vindem ceva cu ajutorul paginii (desi suna meschin, este un obiectiv de inteles)
- Vrem sa ii folosim pentru research
In majoritatea cazurlor, cea mai importanta este rata de conversie de la fani la actiunea dorita.
13:09
O discutie noua - Cu introducerea noului timeline nu mai pot face concursuri!

Este adevarat ca sunt modificari, dar asta nu inseamna ca nu se pot face concursuri. FB vrea sa descurajeze goana dupa like-uri si continutul obtinut prin promisiunea de castig. In teorie, nu ai voie sa faci sageata catre "LIKE".
13:10
Reguli noi
- un nou cover photo aduce posibilitati noi de exprimare creativa dar si limitari
(Fara CTA de "share to friends"sau colectare de like-uri; fara link-uri catre alt site sau alta pagina de FB; fara informatii de discounturi sau preturi)
13:14
Revenim cu urmatoarea sesiune dupa o scurta pauza.
13:58
In pauza, networking "de primavara" :)
13:59
13:59
14:05
Urmatoarea sesiune, Facebook Marketing Plan, are ca invitati pe Sebastian Szmigielski , Account Manager EMEA, Global Marketing Solutions, Facebook, Stefanos Karagos, Founder, Xplain, Jiri Voves, Director, Socialbakers, Dragos Stanca, Managing Partner, Q2M si pe Monica Mircea, Partener, Happy Digital.
14:11
Sebastian Szmigielski, Facebook: Mai tarziu in 2012 vom implementa Timeline si in varianta mobila.
14:15
Exemplu concret de Timeline - pictura principala care "prinde". Cum ti se pare?
14:16
Pentru a avea succes pe Facebook, trebuie sa ai o strategie pe termen mediu si lung, nu doar campanii punctuale.
14:23
14:23
14:25
Orice aplicatie Facebook creata pentru desktop va fi automat disponibila si in varianta mobila. 50% din cei peste 850 de milioane de utilizatori Facebook intra pe retea de pe terminale mobile.
14:27
Intrebat daca FB are in plan sa deschida un birou in Romania, oficialii Facebook au evitat un raspuns direct si au spus ca in prezent colaboreaza cu agentia ThinkDigital care poate raspunde la intrebarile utilizatorilor.
14:29
Pentru managementul Facebook Ads puteti folosi Power Editor - permite upload-ul a mii de fotografii in doar cateva minute. Programul o sa fie disponibil pentru toti cei care platesc pentru advertising pe Facebook in viitorul apropiat.
Daca vreti sa optimizati traficul pentru conversii exista o lista de mai multi dezvoltatori preferati - scrieti in motorul de cautare "preferred developers Facebook" pentru mai multe informatii.
14:31
In SUA 37 de milioane de utilizatori folosesc optiunea "log out" de pe Facebook - probabil multi de la Internet Cafe. Cei mai multi pur si simplu inchid reteaua sociala, fara a da log out.
14:32
Care este o strategie buna pentru a posta continut de calitate pe Facebook?
Trebuie sa fii VIZUAL (video, fotografii, ceva interesant). Trebuie sa atragi prin emotii, sa fii uman.
A treia strategie este de a pune intrebari - incearca insa sa fie inteligente, nu intrebari "random", de genul "cum a fost duminica ta"?
14:38
In Liban exista o companie de real estate care a vandut 60% din apartamente pe Facebook, targetand exclusiv oameni cu venituri foarte mari.
14:45
Stefanos Karagos, Xplain: Lies, Sex & Facebook
14:48
14:49
"Este greu sa eviti 4,7 milioane de oameni in Romania! Dar este si greu sa te faci auzit de ei"(aluzie la numarul de total de utilizatori FB din Romania - n.r.)
14:50
"Social media is like teen sex. Everyone wants to do it. Nobody knows why!"
14:51
Ai nevoie de doar 5 minute sa-ti faci o pagina de brand pe Facebook. Uneori chiar si mai putin. Dar daca doresti o pagina de brand eficienta, vie, care sa iti reprezinte brandul, este nevoie de mult mai mult timp.
14:54
Nu mai poti sari de la "awareness" la "actiune". Trebuie sa creezi "interes" si "dorinta" pana la a ajunge la "actiune"
14:56
Pentru a avea succes, ai nevoie de mai mult de 3 post-uri pe zi - trebuie sa fii pe wall-ul fanilor tai!
15:02
"Stimuleaza mintea fanilor sau Mori!" Continutul trebuie sa fie sexy! Pe oameni nu ii intereseaza brandurile ci incearca sa isi rezolve problemele zilnice, sa isi faca viata mai usoara si mai placuta.
15:09
42% dintre utilizatorii Facebook au mentionat cel putin o data un brand in statusurile proprii. 41% dintre ei au impartasit un link, video sau poveste despre un brand pe Facebook.
15:10
Oamenii VOR sa vorbeasca despre brandul tau pe Facebook, dar ofera-le un MOTIV sa o si faca. Daca inca nu te-ai urcat in "trenul Facebook", nu te ingrijora - in curand vei fi OBLIGAT sa o faci.
15:11
In ultimele luni a fost mai bine sa postezi pe Facebook seara mai degraba decat dimineata si, de asemenea, cele mai bune zile au fost miercuri si joi.
15:17
Continutul de brand nu ar trebui sa depaseasca 20% din totalul postarilor, altfel utilizatorii ar putea sa apese pe "hide page".
15:30
Jiri Voves, Director, Socialbakers: Majoritatea fanilor care iti plac o pagina, nu mai intra apoi pe ea ci te urmaresc in newsfeed-ul propriu.
15:35
ce NU trebuie sa faci pe Facebook:
- Sa nu plasezi foarte multe post-uri zilnic
- Sa nu interactionezi cu fanii
- Sa nu te contrezi violent cu fanii
- Sa nu te supui regulamentelor Facebook
- Sa nu folosesti aplicatii sau tab-uri
15:44
Rata de engagement pe Facebook in functie de industrii - diferente.
15:53
Wall-Street.ro va continua sa transmita LIVE de la cele mai interesante conferinte si intalniri business din Romania si nu numai! Multumim.