Astfel, primul semestru din anul curent este al doilea cel mai bun de cand s-a inceput realizarea studiului, in 2007. Cel mai bun semestru ramane al doilea din 2011. Fata de acesta, S1 din 2012 (48,1 mil. lei - n.r.) este mai slab cu 3%.

La studiu au participat aceleasi companii ca cele din primul semestru din 2011.

"Avand in vedere parcursul foarte bun pe primul semestru al anului, ne asteptam ca 2012 sa fie un an RECORD pentru piata de publicitate online din Romania, cel mai bun de cand am inceput ROADS-ul", au subliniat reprezentantii PwC. Practic, pe intreg anul, trebuie sa ne asteptam ca valoarea pietei de publicitate online din Romania sa o depaseasca pe cea din 2011, situata la 91,8 mil. lei.

Telecomul ramane cel mai mare investitor in online, urmat de industria auto si finantele. Din 2007 pana in prezent (vezi foto) clasamentul s-a schimbat, cel mai probabil din cauza crizei economice, finantele fiind depasite de industria auto la nivelul investitiilor in online.

Citeste si:

Pentru prima oara, in 2012, au fost incluse si informatii privind investitiile guvernului/institutiilor publice in online - 1,11 mil. lei.

Formatul embedded ramane cel mai mare furnizor de venituri pentru publicitatea online autohtona, acoperind 22,36 mil. lei din totalul de 46,6 mil. lei in primul semestru din 2012.

Vezi imagini reprezentantive din cadrul conferintei IAB in cadrul careia au fost anuntate rezultatele studiului.