Un sfert dintre romani nu stiu ca pot folosi servicii publice online, aproape jumatate apreciaza ca serviciile publice necesita vizite si depuneri de documente si doar 11% sunt preocupati de securitatea datelor personale, potrivit unui studiu realizat pentru Comisia Europeana de Capgemini.
Cu toate acestea, numai 59% din respondentii din Romania spun ca prefera contactul direct, sub media de 62% la nivel european a celor care si-au exprimat preferinta pentru interactiunea directa.

"In Romania 59% din respondenti prefera contactul direct, 47% considera ca serviciile publice necesita vizite si depuneri de documente, iar 24% din respondenti nu stiau de existenta acestor servicii online", a declarat pentru Mediafax Kevin von Gamm, Chief Sales Officer Capgemini Romania.

La nivel european, doar 34% dintre cei intervievati spun ca serviciile publice necesita vizite si depuneri de documente tiparite.

El a punctat ca, "in mod surprinzator", doar 11% din romani s-au declarat ingrijorati de securitatea datelor personale.

O cincime dintre romani spun ca nu gasesc informatii suficiente despre serviciile online, sau chiar serviciile in sine, 8% au abandonat utilizarea serviciilor online din cauza dificultatilor intampinate, iar un procent similar au renuntat la serviciile online din cauza deficientelor tehnice.

In completare, circa 6% dintre romani nu se asteapta sa faca economie de timp prin utilizarea serviciilor publice online, iar 4% recunosc ca nu au cunostintele tehnice necesare pentru a folosi aceste servicii.

La nivel european, serviciile de eGovernment sunt apreciate


Studiul arata ca la nivel european 80% din utilizatorii de servicii eGovernment apreciaza rapiditatea si 75% flexibilitatea serviciilor. Economisirea banilor a fost considerat al treilea motiv de folosire a acestor servicii.

Respondenti din 32 de tari au indicat ca principalele bariere in utilizarea serviciilor e-Guvernare sunt dificultatea utilizarii (24%) si lipsa promovarii (21%).

Multi europeni inca nu sunt dispusi sa foloseasca serviciile de e-Guvernare si si-au exprimat preferinta pentru interactiunea directa (62%), sau considerau ca interactiunea directa este obligatorie (34%), sau au considerat alte canale mai eficace (19%).

"Canalele digitale de comunicare devin din ce in ce mai importante datorita costurilor scazute, comparative cu call centere si contactul direct. Guvernele europene trebuie sa inteleaga mult mai bine nevoile oamenilor pe care ii reprezinta si modul in care sa comunice cu ei, tinand cont in acelasi timp si de costuri", a continuat Kevin von Gamm.

Studiul a analizat parerea europenilor referitoare la 19 servicii publice.

Desi 46% din europeni folosesc servicii e-Governance, o parte insemnata dintre ei, 28% sunt pe cale de a renunta sa utilizeze aceste servicii din cauza calitatii nesatisfacatoare.

Cele mai utilizate servicii eGovernance sunt: declaratiile de venit (73%), schimbarea domiciliului (57%) si inscrierea pentru studii superioare (56%). Totodata, cele mai slab utilizate servicii sunt raportarea criminalitatii (41%), angajarea (41%) si aplicarea pentru pensie de invaliditate (42%).

In ceea ce priveste gradul de satisfactie al serviciilor e-Guvernare, 47% din utilizatori au fost complet multumiti, 46% au fost partial multumiti si 5% au fost complet nemultumiti.

"Se remarca faptul ca o crestere a re-utilizarii datelor colectate de guverne ar duce la automatizarea serviciilor, si reducerea povarii administrative a antreprenorilor. Serviciile eGovernance transfrontaliere pentru afaceri sunt partial implementate, desi mai multe trebuie facute in acest sens", a mai spus Kevin von Gamm.

Studiul releva o nevoie de crestere a transparentei guvernamentale. In timp ce guvernele ofera informatii generale despre agentiile lor, serviciile care ajuta populatia si imbunatatesc administratia publica sunt mai slab dezvoltate (cum ar fi informari referitoare la procesul politic si oferirea oportunitatilor de contestare).

Desi satisfactia utilizatorilor de servicii eGovernance a scazut fata de 2007, satisfactia cu platformele de social media ramane stabila. Intr-o perioada de instabilitate economica guvernele sunt fortate sa recurga la schimbari radicale si la taieri de fonduri. Guvernele ar trebui sa utilizeze platforme de social media pentru a imbunatati prezenta si utilizarea serviciilor de eGovernment.

"In aceasta perioada de criza economica este normal sa ne ingrijoram de problemele pe termen scurt. Totusi avem nevoie si de solutii pe termen lung. Intr-un mediu atat de schimbator trebuie sa ne mentinem competitivitatea, angajand tineri, investind banii mai eficient. Toate aceste rezultate pot fi generate de solutii IT&C, care pot creste productivitatea, eficienta si eficacitatea. De asemenea, pot oferi multe inovatii si aplicatii", a declarat intr-un comunicat Neelie Kroes, comisar european pentru Digital Agenda.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri