Totodata, vanzarile online de produse alimentare vor avea in continuare un trend ascendent, pe masura ce marile lanturi de hipermarketuri sau supermarketuri vor lansa platforme de eCommerce.
Conform aceluiasi studiu, circa 21,8% dintre romani au achizitionat online produse IT&C, peste 17% au cumparat electrocasnice online, iar 9,9% au achizitionat haine si incaltaminte de pe Internet.

Aceste sunt primele 3 categorii de produse pe care romanii le achizitioneaza online. La polul opus se situeaza mancarea si bautura (doar 1,2% dintre romani au cumparat mancare sau bautura de pe internet in ultimele 12 luni), produsele de ingrijire a casei (1,4%) si produsele de ingrijire personala si cosmeticele au atras peste 5% dintre romani sa cumpere online. Pe de alta parte, studiul Daedalus Millward Brown, comandat de wall-street.ro, arata ca in urmatoarele 6 luni 6,3% dintre romani intentioneaza sa cumpere mancare si bautura online, iar 9,2% si-au exprimat intentia de a cumpara online produse de ingrijire a casei.
Cosmeticele sunt o categorie de produse pe care peste 21% dintre romanii din mediul urban se gandesc la o achizitie online.

Pe 19-20 noiembrie a avut loc prima editie retailArena - unul dintre cele mai importante evenimente dedicate comertului traditional si online din acest an, marca wall-street.ro.
In cadrul primei zile a retailArena s-a discutat despre contextul actual din industria de retail din Romania, dar si o retrospectiva a ultimilor 5 ani, perioada in care comertul nu a batut pasul pe loc, ci din contra s-a remarcat printr-o expansiune agresiva.
Astfel, potrivit unui studiu GfK prezentat la eveniment, retailul modern a urcat de la 41% din total in 2008 la 53% din total in primul semestru din 2013. Fata de anul 2000, ponderea comertului modern de cumparaturi de bunuri de larg consum a crescut spectaculos. Datele GfK arata ca in 2000, comertul modern reprezenta doar 9% din total, restul fiind acoperit de comertul traditional. De asemenea, datele companiei prezentate la conferinta retailArena arata ca achizitiile online de bunuri de larg consum au atins anul acesta 3% din totalul vanzarilor.
Zsofia Megyeri, research analyst la Euromonitor International a venit si cu o perspectiva regionala asupra evolutiei retailului modern, aratand ca Romania are una dintre cele mai mari rate anuale de crestere a numarului de spatii comerciale moderne in regiune. Astfel un studiu Euromonitor prezentat pentru retailArena arata ca rata anuala de crestere a numarului de spatii moderne din Romania in perioada 2013-2018 este de 5,2%, doar Bosnia, Belarus si Republica Moldova avand rate de crestere mai mari.
Zsofia Megyeri, research analyst la Euromonitor International a adus si o perspectiva regionala asupra vanzarilor online de alimente, compania estimand ca pana in 2018 Romania va ramane totusi pe una dintre ultimele pozitii din regiune la vanzarile online de alimente pe cap de locuitor, chiar daca volumele se vor dubla fata de prezent.
Cea de-a doua zi a evenimentului a fost dedicata celor sase workshop-uri: “Merchandising – cum poti folosi datele de trafic din magazine pentru a-ti maximiza profitul”, “Factorul WOW in packaging – design si materiale noi pentru ambalaje”, “Marketing cu valoare adaugata: cum te diferentiezi de competitie”, “Marketing online - going mobile”, “Primii pasi in eCommerce. Cum pui la punct un magazin online?”, “Cum ajung producatorii in marile lanturi comerciale?”.
Peste 40 de specialisti in domeniul retailului au participat la prima editie a retailArena, printre care se numara: Daniel Nicolescu (CEO, Pay U SEE), Oana Pavel (Director Departament Marca Proprie, Carrefour Romania), Zsofia Megyeri (Research Analyst, Euromonitor International pentru Ungaria, Romania si Bulgaria), Milos Ryba (Director de Cercetare, Planet Retail Londra), Bill McCarthy (CEO EMEA, ShopperTrak), Radu Timis (Cris-Tim), Ekaterina Savchenko (Synqera), Simina Istrate (Colliers International Romania), Radu Butufei (E-commerce Manager, Carrefour Romania), Adrian Zanfir (Online Marketing Manager, Altex Romania), Irinel Ionescu (Creative Partner, AMPRO Design), Anca Stroe (Director Marketing Sud-Estul Europei, Danone) si Raluca Raschip (GfK).
Peste 200 de persoane care activeaza in domeniul retailului si al FMCG-ului au fost prezente la eveniment.
Partenerii evenimentului au fost Carrefour, Simplus, DPD, Daedalus Millward Brown, Retail.ro.
Partenerii media ai evenimentului au fost 9am.ro, Retail-Fmcg.ro, Budapest Business Journal, Magazinul Progresiv, , Business Woman, Forbes, IQads, Smark, Retail-news.ro, Fabrica de Lapte, Fabrica de Carne si Infoaliment.
Evenimentul a fost organizat de wall-street.ro, unul dintre cele mai importante cotidiane online de business din Romania, cu o audienta lunara de aproximativ 700.000 de clienti unici, potrivit datelor Studiului de Audienta si Trafic pe Internet (SATI). Publicatia a fost lansata in ianuarie 2005 de catre InternetCorp, unul dintre cei mai mari publisheri online din Romania despre care puteti afla mai multe pe Internetcorp.ro.