“Majoritatea pietelor au generat cresteri ale valorii advertisingului online. In timp ce pietele in curs de dezvoltare au continuat sa creasca ca pondere a online-ului in totalul bugetelor de advertising, pietele deja dezvoltate au beneficiat de inovatiile din advertising, noi tehnologii si avansurile din mobile”, conform IAB.

Schimbarea obiceiurilor consumatorilor au facut din monetizarea platformelor mobile o prioritate pentru pietele din Europa de Vest. Astfel, mobile-ul a acoperit o pondere de 11,5% din totalul investitiilor in advertising, o crestere de 128,5% fata de 2012. Este pentru prima oara cand mobile advertising-ul acopera o pondere de doua cifre din totalul investitiilor in publicitate online.

Si video advertising-ul a inregistrat evolutie, crescand cu 45,4% in 2013, pana la 1,19 miliarde de euro. Este pentru prima oara cand formatul video depaseste 1 miliard de euro.

Citeste si:

Piata de display a crescut cu 14,9%, pana la o valoare de 9,2 miliarde de dolari. Search-ul a evoluat cu 13%, pana la o valoare a segmentului de 13,4 miliarde de dolari.

Tarile din Europa Centrala si de Est continua sa beneficieze de migratia de la print catre online, noteaza IAB. Puteti consulta lista tarilor cu cele mai mari investitii in online, mai jos. Cea mai mare crestere a fost inregistrata in Rusia, cu 26,8% evolutie, urmata de Turcia, cu o crestere de 24,3% a investitiilor in publicitate online.

Top 10:

  1. Marea Britanie - €7.4bn
  2. Germania – €4.7bn
  3. Franta - €3.5bn
  4. Rusia – €1.8bn
  5. Italia- €1.7bn
  6. Olanda - €1.3bn
  7. Suedia - €0.9bn
  8. Spania – €0.9bn
  9. Norvegia - €0.7bn
  10. Danermarca - €0.6bn