Compania Alphabet Inc, care detine atat site-ul YouTube, cat si motorul de cautare Google, este interesata sa difuzeze show-uri si filme pe noul sau serviciu pe baza de abonament YouTube Red, pentru a avea un avantaj in competitia sa cu Netflix Inc si Amazon.com, conform Reuters, care citeaza Wall Street Journal.

Serviciul YouTube Red, care a fost lansat in luna octombrie, este disponibil pentru inceput doar in SUA si le impune utilizatorilor sai o taxa de 9,99 de dolari pe luna, anunta Mediafax.

Conform Wall Street Journal, care citeaza surse, directori ai companiei Alphabet Inc. s-au intalnit in ultimele luni cu reprezentanti ai studiourilor de la Hollywood si ai unor companii de productie pentru a discuta despre modul in care ar putea colabora si pentru a negocia drepturile de difuzare pentru un continut nou.

YouTube doreste sa securizeze aceste drepturi de difuzare si se concentreaza pe continutul nou, insa nu este foarte clar care sunt serialele si filmele de care este interesata aceasta platforma.

Citeste si:

Totodata, YouTube inca analizeaza cantitatea de continut pentru care urmeaza sa detina drepturile de difuzare, insa, potrivit surselor citate, platforma doreste sa detina o colectie importanta de programe originale, pentru a le transmite in 2016 si in anii ulteriori.

Pe de alta parte, YouTube se foloseste in aceste negocieri de relatiile contractuale existente intre serviciul Google Play si studiourile de filme si alti producatori de continut premium, mai spune Wall Street Journal.

Fostul director de programe al MTV Susanne Daniels si Kelly Merryman, fosta directoare de continut a platformei Netflix, ar fi la randul lor implicate in aceste discutii.

Daca negocierile vor fi finalizate, aceste show-uri si filme ar putea fi difuzate exclusiv pe serviciul YouTube Red. Pe de alta parte, acest continut ar putea fi difuzat si pe canalele traditionale, precum cinematografele, retelele de televiziune prin cablu si DVD-urile, alaturi de serviciul YouTube Red.