Ministrul de Interne, Dragos Tudorache, este primul care apare in filmuletul postat pe canalul Youtube al Guvernului ,el precizand ca o mare parte din masurile de simplificare au fost adoptate de Guvern inca din luna iulie, prin Ordonanta de Urgenta, potrivit News.ro. ”In primul rand, s-au eliminat taxele extrajudicare de timbru pentru cartea de identitate si cazierul judiciar. Cazierul nu mai e solicitat de la cetatean, ci de la institutiile care au nevoie de el, de la Politia Romana. S-a eliminat obligativitatea copiilor legalizate”, spune ministrul de Interne.

Dragos Tudorache mai afirma ca s-a urmarit facilitarea transmiterii prin email a dovezilor platilor amenzilor de circulatie, care ii afecta pe multi cetateni.

”S-a facilitat efectuarea platilor online, pentru a degreva o mare parte din sarcina administrativa, de la ghiseu. Rezultatele nu au fost cele dorite, in primul rand pentru ca nu cred ca nu am popularizat destul in randul populatiei metodele alternative de plata, dar si organizatoric, pentru ca o buna parte din servicii, in special in Bucuresti, nu au fost adaptate volumului mare de cereri de pe perioada verii. Pana la sfarsitul anului, vom veni cu o noua organizare a fluxurilor in aceste servicii, pentru ca aceste masuri sa fie simtite in mod real de cetatean”, a declarat Dragos Tudorache.

Anca Dragu: La toate ghiseele ANAF se poate plati deja cu cardul

Ministrul Finantelor Publice afirma ca Guvernul a promis ca va imbogati relatia dintre stat si cetateni si a facut acest lucru. ”Am introdus plata cu cardul si plata online. Din octombrie, toate taxele vor fi platie online, si la toate ghiseele ANAF se poate plati deja cu cardul”, a spus Anca Dragu. Ministrul Finantelor mentioneaza ca s-au realizat mai multe ghiduri, care explica cine si ce taxe are de platit, unde si cum.

”Ele acopera mai multe tipuri de taxe si impozite, inclusiv obligatiile fiscale ale celor din diaspora. Am eliminat taxa de timbru pentru diferite acte emise de ANAF. Am simplificat si eliminat obligativitatea depunerii unor formulare si, nu in ultimul rand, am creat cea mai mare baza de date, privind folosirea banilor publici. Este cea mai mare baza de date de transparenta bugetara, prin care cetatenii pot vedea cum cheltuiesc institutiile banii publici”, afirma Anca Dragu.

Ministrul Muncii, Dragos Paslaru, spune in clip ca ministerul pe care il conduce se transforma, venind aproape de cetateni. ”Procesul de simplificare este crucial pentru o institutie care ajunge la peste 12 milioane de oameni din tara”, mentioneaza Paslaru, precizand ca, pe partea de beneficii, s-a mers pe principiul ca documentele sa circule intre institutii, iar lumea sa nu mai stea sa piarda timpul ca sa isi ceara drepturile.

Dragos Paslaru: Continuam procesul de debirocratizare

El mai afirma ca s-au eliminat cazierele, copiile legalizate, copiile dupa buletin, toate documentele pe care lumea le producea in mod artificial, pierzand timp. ”Am simpificat proceduri. Ministrul Muncii este un punct unic de contact pentru toate interactiunile cu agentiile, in ceea ce priveste de exemplu atestarea serviciilor sociale”, a mai afirmat Dragos Paslaru.

El a mai spus ca ministerul sau a simplificat procesul de eliberare a adeverintelor. ”Simplificarea continua, vom ajunge in scurt timp sa avem un singur formular pentru importantele beneficii sociale, cum ar fi venitul minim garantat, alocatia pentru sustinerea familiei si ajutorul pentru incalzirea locuintei”, mai spune Paslaru.

”Toate aceste simplificari au fost facute pentru a ne apropia de oameni, de nevoile lor si pentru a avea birocratia redusa, in interesul cetateanului”, concluzioneaza Dragos Paslaru. Maria Ligor, ministrul pentru relatia cu diaspora, afirma ca principala preocupare a institutiei a fost in privinta simplificarii si ameliorarii procedurilor privind serviciile consulare.

Ligor spune ca s-au luat mai multe masuri, printre care introducerea procesului de preluare online a cererilor de servicii consulare, astfel incat cetateanul roman poate completa cererea de serviciu consular de acasa, sa o trimita online si sa ridice de la ambasada documentul. ”Avem un sistem de preluare cerntralizata a mesajelor telefonice, a solicitarilor, a intrebarilor privind serviciile consulare, printr-un call center care opereaza la Bucuresti”, mai afirma Ligor.

Citeste si:

”In ceea ce priveste asistenta nerambursabila pe care MAE o deruleaza, avem in vedere o modificare substantiala a procedurii de acordare a acestor finantari, de la o singura sesiune de proiecte, la inceputul anului, la un ciclu deschis de proiecte, pe tot parcursul anului, si o reducere considerabila a numarului de documente necesare”, mai mentioneaza Maria Ligor.

Violeta Alexandru, ministrul pentru Consultarea publica, afirma ca dovada platii amenzii rutiere se poate trimite, acum, online si te poti programa online sa iti iei pasaportul. ”Guvernul a facut anul acesta toate eforturile pentru a asculta opiniile cetatenilor, prin platfoma maisimplu.gov. ro, dar si ascultand si preluand toate opiniile oamenilor si asezandu-le in centrul deciziilor Guvernului. Problemele cetatenilor trebuie sa fie intotdeauna in centrul deciziilor Guvernului. Ministerul pentru consulare publica si dialog civic face acest lucru zilnic”, mai spune Violeta Alexandru.

Achim Irimescu: Am facut o multime de simplificari in minister

Ministrul Agriculturii, Achim Irimescu, afirma ca institutia pe care o conduce a fost una dintre cele mai active in reducerea numarului de documnete cerute cetateanului. ”Am reusit sa facem o multime de simplificari in minister, in primul rand documentele necesare accesarii fondurilor europene. Daca analizam foma si formatul de cereri pentru plati directe, vom vedea ca s-a redus volumul de aproape noua ori. (...) Nu mai cerem documente care erau cerute la ANSVSA, de la primarie”, spune Irimescu, precizand ca o simplificare esentiala s-a facut pe partea de dezvoltare rurala, unde se stie ca este foarte multa birocratie, in privinta proiectelor dezvoltarii rurale.

”Am stans la nivel de tara 1.600 de propuneri, selectionate, in final am ramas la 52 de masuri foarte profunde care au schimbat mult procedurile”, concluzioneaza Achim Irimescu. Premierul Dacian Ciolos a precizat, vineri, ca, dupa doar doua luni de la implementarea masurilor de debirocratizare la nivelul administratiei publice, incep sa se vada rezultatele, iar reducerea birocratiei este un proces de durata si ireversibil.

”La numai doua luni de la adoptarea primului pachet pentru simplificare, incepem sa vedem primele rezultate: mai putine documente pe care oamenii trebuie sa le aduca la institutii, mai putine drumuri la ghisee, mai putine cheltuieli. Reducerea birocratiei este un proces de durata si, totodata, un proces ireversibil. Am incredere ca, treptat, toate institutiile vor intelege importanta unei relatii mai prietenoase cu oamenii si ca relatia dintre cetateni si autoritati va fi deveni una corecta, normala, egala”, a spus premierul Dacian Ciolos, potrivit unui comunicat de presa al Executivului.

Masurile de simplificare a relatiei dintre cetateni si administratie adoptate de Guvernul Dacian Ciolos sunt in proces avansat de implementare la nivelul institutiilor din administratia centrala, arata un prim bilant al acestui pachet legislativ, discutat in cadrul unei sedinte speciale de Guvern pe tema evaluarii implementarii masurilor de debirocratizare la nivelul adiministratie publice.

Gabriel Petrescu / Shutterstock.com